سفید کردن واژن

سفید کردن واژن

یکی از مسائلی که بانوان برای آن اهمیت زیادی قائلند، سفید کردن واژن است. البته خانم های زیادی هم هستند که در مورد این موضوع خجالت می کشند و ترجیح می دهند در مورد آن صحبت نکنند. واژن لطیف ترین قسمت بدن زنان است و به نظر می رسد در مقایسه با رنگ سایر قسمت های بدن، تیره تر است.

بسیاری از روش های درمانی موجود در بازار و کرم های روشن کننده،  به جای اینکه پوست را روشن کنند، تیره می کند. مهمترین دلایل تیره شدن ناحیه واژن استفاده از کرم های موبر، لباس های تنگ، عفونت های پوستی، کمبود ویتامین ها، وراثت، پیری و چاقی است.

در اینجا لیستی از درمان های خانگی آسان برای سفید کردن واژن به طور طبیعی وجود دارد. علاوه بر این راه کار های نوین و معرفی شده توسط بهترین متخصص زنان در کلینیک دکتر روشن را نیز به شما ارائه می دهیم تا در سریع ترین زمان بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

سفید کردن واژن در خانه

 

آلوئه ورا

در کاسه ای یک قاشق چایخوری ژل آلوئه را با کمی زردچوبه مخلوط کنید. خمیر را روی مناطق تیره ی واژن بمالید. بگذارید این مخلوط 30 دقیقه بماند. بشویید و پاک کنید. این کار را 3 بار در روز تکرار کنید.

ماست

واژن را به مدت 5 دقیقه با ماست ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

سفیده تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ را بزنید تا قوام پیدا کند. خمیر را روی نواحی تناسلی تیره بمالید. پس از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید.

چوب صندل + پوست پرتقال

یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل ، یک قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال و دو قاشق چایخوری گلاب را مخلوط کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. معجون معطر را بر روی اندام تناسلی خود بمالید و بعد از پنج دقیقه با آب سرد بشویید.

شیر

یک پد پنبه ای را به یک فنجان شیر سرد آغشته کنید. پنبه را به مدت 10-15 دقیقه بر روی پوست تیره خود بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. برای نتیجه فوری این روش درمانی را دو بار در روز دنبال کنید.

 سیب زمینی خام

برش های سیب زمینی را برداشته و به آرامی روی مناطق آسیب دیده ماساژ دهید. سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی دارد و به شما کمک می کند تا واژن تیره را روشن کنید.

 آب گوجه فرنگی، آب سیب زمینی و عسل

دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و مقدار کمی عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را روی ناحیه واژن بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید و پوست خود را خشک کنید.

آب لیمو

دو قاشق غذاخوری آب لیمو را در 1/4 فنجان گلاب رقیق کنید. یک پد پنبه ای برداشته و آن را در محلول فرو ببرید و به آرامی روی ناحیه تیره بکشید. بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

خیار

یک تکه کوچک خیار را رنده کنید و آن را روی مناطق تناسلی تیره بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

لیمو، زردچوبه، پودر برنج، ماست

یک قاشق غذاخوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری پودر برنج، یک قاشق غذاخوری ماست و دو قطره آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید تا یک قوام خامه ای بدست آورید. آن را روی واژن خود بمالید و اجازه بدهید 20 دقیقه بماند در این مدت به آرامی و با حرکت دورانی ماساژ دهید، بعد بشویید و خشک کنید.

درمان های نوین برای سفید کردن واژن

 

لیزر مونالیزا تاچ

روشن کردن واژن با لیزر یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است. این روش سفید کردن واژن جزو درمان های قطعی به حساب می آید. استفاده از لیزر نیاز به بیهوشی نداشته و به صورت سرپایی و انجام می شود. هیچ درد خاصی هم احساس نخواهد شد.

از ویژگی های بارز و خاص لیزر می توان به ماندگاری آن اشاره کرد، یعنی با این روش دیگر نگران تیره شدن مجدد واژن نخواهید بود. اگر برای سفید کردن واژن از لیزر استفاده می کنید، سریع تر از روش های دیگر شاهد نتیجه نهایی آن خواهید بود. این موضوع باعث احساس رضایت بیشتر شما هم می شود.

روشن سازی واژن با لیزر به جوان سازی واژن نیز کمک می کند. این روش روند کلاژن سازی را تحریک کرده و موجب جوانسازی واژن می شود. روشن سازی واژن با لیزر 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. در حالی که روش های طبیعی نیاز به صبر زیادی برای گرفتن نتیجه دارند. همچنین استفاده از داروهای شیمیایی بافت پوست را آسیب زده می کند. بنابراین این روش بهترین روش برای سفید کردن است.

علاوه بر این، استفاده از لیزر مقرون به صرفه تر از روش های دیگر خواهد بود به این دلیل که تنها به چند جلسه نیاز است.