برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم

برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم ؟ کدام دکتر بهترین انتخاب است؟ چرا باید برای درمان زگیل تناسلی به یک پزشک خوب مراجعه کنیم؟ چگونه باید بهترین پزشک در این زمینه را پیدا کنیم؟ اگر شما به زگیل تناسلی مبتلا شده باشید، این سوالات حتما در ذهن شما وجود دارد.

این سوالات بسیار مهم هستند و دلیل آن هم این است که عامل ایجاد زگیل های تناسلی که پاپیلومای انسانی نام دارد، عوارض بسیار خطرناکی برجا می گذارند که بسیاری از آن ها تهدید کننده زندگی هستند.

تاثیرات مخرب این ویروس در زنان بیشتر از مردان است و باعث ایجاد سرطان های مختلفی مانند سرطان دهانه رحم، سرطان فرج و همچنین بیماری دیسپلازی می شود. در مردان نیز این ویروس باعث ایجاد سرطان آلت تناسلی و مقعد می شود. از طرفی اگر زگیل ها و عامل ایجاد آن ها کنترل نشود، در مرور زمان افزایش می یابند و به نقاط دیگر نیز گسترش می یابند و بیشتر و بیشتر می شوند. به همین دلیل است که زگیل های تناسلی و ویروس عامل آن که HPV نام دارد، باید سریعا درمان شوند تا عوارض خطرناک تر و بزرگ تری را بر جا نگذارند.

برای درمان درست و کامل این بیماری و از بین بردن زگیل های تناسلی، شما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. هرگز خود درمانی انجام ندهید و به افراد بدون تخصص مراجعه ننمایید، در این صورت احتمال پیشروی بیماری و ایجاد عوارض بسیار خطرناک زیاد می شود و درمان اصلی و کامل نیز سخت تر می شود.

پس اگر دچار این عارضه شده اید، در ادامه با ما همراه باشید تا در ابتدا پزشک متخصص در زمینه درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان را به شما معرفی کنیم و سپس راه هایی را برای انتخاب یک پزشک متخصص خوب به شما معرفی کنیم.

برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم

برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

از آن جایی که زگیل های تناسلی در ناحیه تناسلی و بر روی پوست ایجاد می شوند، برای درمان آن یا باید به متخصصان پوست مراجعه کرد که شناخت بالایی از پوست دارند و بیماری های آن را به درستی می شناسند، و یا این که در زنان باید به پزشک متخصص زنان و در مردان به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کرد.

برای خانم هایی که دچار زگیل تناسلی شده اند، پزشک زنان بهترین انتخاب است زیرا پزشک زنان به خوبی ناحیه تناسلی زنانه را می شناسد و تخصص او در این زمینه است. به همین دلیل می تواند به صورت خیلی اصولی تر به درمان این بیماری بپردازد.

همچنین اگر زگیل بسیار بزرگ شده باشد و نتوان با استفاده از روش های اولیه ای مانند لیزر آن را از بین برد، با توجه به این که پزشک متخصص زنان در جراحی هم تخصص دارد می تواند زگیل را با استفاده از جراحی به طور کلی بردارد و از بین ببرد.

در مردان نیز بهترین انتخاب پزشک اورولوژی است زیرا تخصص این پزشک در حوزه دستگاه های اداری زنان و مردان و همچنین ارگان های تولید مثلی مردانه است. این پزشک نیز در صورتی که زگیل ها بسیار رشد کرده باشند می تواند با جراحی آن ها را بردارد.

پس تا به این جا فهمیدیم که پزشکان متخصص پوست، زنان و اورولوژی می توانند زگیل تناسلی را درمان کنند، اما بهترین انتخاب برای زنان، پزشک متخصص زنان و برای مردان، پزشک متخصص اورولوژی است.برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم ?

چگونه بهترین پزشک برای درمان زگیل تناسلی را انتخاب کنیم؟

خوب حالا می دانید که باید به چه پزشکی مراجعه کنید اما در این جا باز هم یک سر در گمی دیگر برای شما ایجاد خواهد شد و آن هم این است که در میان پزشکان بسیار زیادی که وجود دارند باید به کدام یک مراجعه کنید؟ در ادامه برای شما نکاتی را قرار می دهیم که می توانید با استفاده از آن ها و همچنین در نظر گرفتن شرایط خودتان، سرانجام بتوانید بهترین انتخاب خود را انجام دهید.

توجه کنید که به دلیل اهمیت بالای این موضوع، بهتر است که تحقیقات کاملی انجام دهید و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مرکز های تخصصی بهتر از مطب های خصوصی و یا بیمارستان ها

به طور کلی ،مراکز تخصصی در اغلب موارد بهتر از مطب های خصوصی و یا بیمارستان ها عمل می کنند و دلیل آن هم این است که در این مراکز پزشکان و متخصصان مختلفی وجود دارند و پرسنل نیز کامل هستند و به همین دلیل به طور کلی نسبت به مطب های خصوصی و یا بیمارستان ها امکانات بیشتری را در اختیار بیمار می گذارند.

به طور مثال، ممکن است که شما در طول درمانتان به یک دارو و یا وسیله خاص نیاز داشته باشید، اگر در مراکز تخصصی باشید، می توانید زیر نظر پزشکتان آن دارو و یا وسیله مورد نیاز را از همان مجموعه خریداری کنید اما اگر در بیمارستان ها و یا مطب های خصوصی باشید، باید برای خرید به داروخانه ها و یا فروشگاه های طبی خارج از مطب و یا بیمارستان مراجعه کنید.

مدرک و مجوز معتبر پزشک

یکی از پایه ای ترین ویژگی های یک پزشک خوب، داشتن مدرک و مجوز معتبر است. پس شما نیز باید به این مورد بسیار توجه داشته باشید.

برای درمان خود، هیچ گاه به افراد بدون تخصص مراجعه نکنید و از روش هایی که هنوز از لحاظ عملی تائید نشده اند استفاده نکنید. در این موارد، احتمال درمان اشتباه و پیشرفت بیمار بسیار زیادی می شود و درمان اصلی بسیار سخت تر خواهد شد.

از آشنایان خود پرس و جو کنید

اگر در آشنایان خود شخصی را می شناسید که قبلا با مشکل شما روبرو شده است، می توانید از تجارب او استفاده کنید. در این صورت اگر پزشک خوبی را بشناسد او را به شما معرفی خواهد کرد و اگر از پزشک خود ناراضی باشد آن را هم به شما خواهد گفت تا دیگر به آن پزشک مراجعه نکنید.

البته صحبت کردن در مورد عارضه های جنسی مانند زگیل های تناسلی برای بسیاری از افراد سخت است و ممکن است که نتوانید از این روش استفاده کنید.

تخصص و تجربه بیشتر، اثر گذاری بیشتر!

هر چه که تخصص و تجربه پزشک بیشتر باشد، مطمئنا اثر گذاری درمان او نیز بیشتر خواهد شد و شما می توانید بهتر به او اعتماد کنید.

البته تجربه کاری بالای پزشک باید در کنار بروز بودن آن پزشک و با خبر بودن او از علم روز باشد و تجربه به تنهایی کارایی بالایی ندارد.

دسترسی راحت به پزشک

با توجه به این که ممکن است دوره ی درمان زگیل های تناسلی چندین جلسه به طول بینجامد، بسیار مهم است که دسترسی شما به پزشک مورد نظرتان آسان باشد.

همچنین این نکته نیز بسیار مهم است که ساعات فعالیت پزشک باید با ساعات خالی شما یکسان باشد تا بتوانید در ساعت مورد نظرتان به دسترسی داشته باشید.

پس اگر وقت برای شما بسیار با ارزش است، باید دسترسی راحت به پزشک را نیز یکی از اولویت های خود در انتخاب پزشک مناسب قرار دهید.

خوش اخلاقی و خوش رفتاری

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، ممکن است که نیاز باشد جلسات متعددی را برای درمان به پزشک مراجعه کنید و در نتیجه ساعاتی را با پزشک خود بگذرانید. به همین دلیل می توان گفت که خوش اخلاقی و خوش رفتاری پزشک نیز بسیار مهم است و نباید آن را نادیده بگیرید.

تحت پوشش بیمه بودن

با توجه به مشکلات اقتصادی امروزه جامعه، برای بسیاری از افراد مهم است که پزشک مورد نظرشان تحت پوشش بیمه باشد تا بتوانند هزینه های درمان را تا جای ممکن کاهش دهند.

پس اگر صرفه جویی در هزینه ها برای شما بسیار مهم است، تحت پوشش بیمه بودن پزشک و یا مرکز درمانی مورد نظر را فراموش نکنید.

شما می توانید مجموعه ها و پزشکان طرف قرار داد بیمه خود را از دفاتر بیمه و یا سایت های بیمه ها به دست آورید و یا این که با پزشک و یا مجموعه مورد نظر تماس بگیرید و از آن ها در مورد این که تحت پوشش کدام بیمه هستند سوال کنید.

البته اگر شما بخواهید تحت پوشش بیمه بودن پزشک را در نظر بگیرید، بسیاری از مراکز و پزشکان از لیست شما حذف خواهند شد. ولی به هر حال مسئله مالی برای بسیاری از افراد در اولویت است.

چرا باید برای درمان زگیل تناسلی به پزشک متخصص خوب مراجعه کنیم؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، عامل ایجاد زگیل تناسلی یعنی عفونت HPV عامل اصلی ایجاد سرطان دهانه رحم است و می تواند باعث ایجاد حالت پیش سرطانی در سلول های دهانه رحم شود که به این حالت دیسپلازی می گویند.

از طرفی ویروس HPV انواع بسیار مختلفی دارد که هر یک از آن ها می تواند عوارض خطرناکی را بر جای بگذارد. به طور مثال، نوعی از این ویروس می تواند باعث ایجاد سرطان فرج و یا همان اندام تناسلی خارجی زنان شود.

نوعی از HPV نیز می تواند باعث ایجاد سرطان مقعد و سرطان آلت تناسلی در مردان شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که این ویروس سریعا درمان شود تا از خطرات بسیار زیادی که ایجاد می کند جلوگیری شود.

درمان زگیل تناسلی چگونه انجام می شود؟

اگر بهداشت به درستی رعایت شود، اغلب زگیل های تناسلی با گذشت زمان به صورت طبیعی از بین می روند، اما ویروس HPV همچنان در بدن باقی می ماند و ممکن است که در طول زندگی باز هم دوباره زگیل ها ایجاد شوند و همچنین شما همچنان ناقل این ویروس هستید و می توانید آن را به دیگران منتقل کنید. پس یعنی نبود زگیل هیچ گاه نشانه ای از نبود ویروس نیست!

به دلیل این که زگیل ها دردناک هستند، می توان با دارو های مسکن ساده و بدون نسخه درد آن ها را کاهش داد. اما اگر این درد زیاد شد، شما باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

پزشک برای درمان زگیل های تناسلی، معمولا دارو های زیر را تجویز می کند که باید به صورت موضعی استفاده شوند:

  • پودوفیلین و پودوفیلوکس (کاندیلوس)
  • تری کلرواستیک اسید و یا TCA
  • ایمیکویمود (آلدارا)

اگر با استفاده از این درمان های اولیه و با گذشت زمان زگیل ها از بین نروند، ممکن است که برای درمان و یا از بین بردن آن ها نیاز به روش های تهاجمی تری مانند روش های زیر داشته باشید:

  • تزریق داروی اینترفرون
  • الکتروکوتر و یا سوزاندن زگیل با جریان الکترونیکی
  • برش و یا قطع زگیل
  • جراحی سرما که در آن زگیل را منجمد می کنند
  • لیزر درمانی

پزشک بسته به شرایط شما و شدت پیشروی زگیل ها، درمان متناسب را برای شما انتخاب خواهد کرد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را به جواب سوال ” برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟ ” برسانیم. همان طور که خوانید، برای درمان این عارضه، شما می توانید به پزشک متخصص زنان، پزشک اورولوژی و پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

در این بین پزشک متخصص زنان بهترین انتخاب برای خانم ها است و پزشک اورولوژی نیز بهترین انتخاب برای مردان است زیرا این پزشکان به صورت تخصصی و کامل بیماری های مختص به دستگاه تناسلی و ادراری را می شناسند و می توانند بهترین درمان ممکنه را برای شما انجام دهند.

اگر شما یک خانم هستید و به دنبال پزشک متخصص زنان خوب و با تجربه می گردید، می توانید همین الان با مراجعه به مرکز تخصصی زنان ما، ابتدا با کمک پزشکان حاذق و با تجربه به تشخیص بیماری خود به صورت اصولی و قطعی بپردازید و سپس در صورت نیاز درمان متناسب با مشکل را آغاز کنید.

گرچه که اغلب زگیل هایی تناسلی به صورت طبیعی از بین می روند، اما گاهی اوقات برخی از آن ها، باعث ایجاد بیماری ها و وضعیت های بسیار خطرناکی مانند سرطان دهانه رحم، فرج، مقعد و آلت تناسلی در مردان می شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که برای تشخیص و در صورت نیاز درمان زگیل ها هر چه سریع تر اقدام کنید تا از به وجود آمدن مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

خوشبختانه در کلینیک تخصصی ما تیمی از متخصصین بسیار باتجربه در این زمینه فعال هستند که می‌توانند شما را به طور کامل ارزیابی کرده و از هر جهتی تحت نظر داشته باشند تا علت اصلی تشخیص داده شده و در صورت نیاز درمان شود. جهت مشاوره یا مراجعه به این کلینیک می‌توانید از لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه استفاده کنید.تماس با مرکز دکتر روشن