لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

اگر به دنبال روشی برای زیباسازی واژن می گردید و از این موضوع شرمسارید، کافی ست نگرانی و خجالت را کنار بگذارید و لابیاپلاستی با لیزر را تجربه کنید و برای همیشه از جوانسازی واژن لذت ببرید. اما قطعا برای شما سوال پیش آمده که لابیاپلاستی با لیزر چیست؟ بنابراین برای پاسخ به سوالاتتان با کلینیک زنان ما همراه باشید.

لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

زیبایی واژن و لابیا پلاستی با لیزر چیست؟

لابیاپلاستی با لیزر دومین روش جراحی زیبایی دستگاه تناسلی زنان است. در این روش جراحی  از پرتو لیزر برای زیباسازی هرچه بیشتر واژن استفاده می شود. این روش برای خانم هایی است که مایل به کاهش ظاهر لب های کوچک هستند که از لب بزرگ (لبهای بیرونی بزرگ) بیرون می زند. بیمارانی که این روش را درخواست می کنند ممکن است ناحیه لب های کوچک، آویزان، ضخیم، ناهموار یا نازیبایی داشته باشند. در این روش با قرینه سازی لبهای خارجی واژن، عمل کوچک کردن لابیا انجام می شود.

مراقبت های قبل از لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

در طول مشاوره باید سوابق پزشکی کامل و یک لیست از داروهایی که مصرف می کنید از جمله ویتامین ها و دیگر داروها به متخصص زنان زایمان ارائه دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا زمان بهبودی خود را کوتاه کرده و عوارض احتمالی را کاهش دهید.

مصرف آسپرین (از جمله داروهای حاوی آسپرین)، ایبوپروفن، ناپروسین، ویتامین E و سایر مکمل ها را طبق دستور قطع کنید. چرا که این داروها به عنوان رقیق کننده خون عمل می کنند و می توانند باعث کبودی بیش از حد، خونریزی یا عوارض دیگر شوند. کلینیک زنان ما، لیست کاملی از داروها و مکمل های گیاهی را برای جلوگیری از این اتفاق به شما ارائه می دهد.

  • حداقل دو هفته قبل بعد سیگار نکشید، زیرا نیکوتین می تواند گردش خون و بهبودی را مختل کند.
  • دو هفته قبل از انجام لابیاپلاستی با لیزر و یک هفته بعد از جراحی از مصرف الکل خودداری کنید.
  • حال به ادامه پاسخ به سوال لابیاپلاستی با لیزر چیست می پردازیم.

روش انجام لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

لابیا پلاستی با لیزر به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بی هوشی نداشته و با بی حسی موضعی قابل انجام است.

در این روش با استفاده از لیزر، بافت لابیا برش داده شده و انعقاد خون انجام می شود. در این روش خونریزی کمتر است و نیازی به بخیه نیست.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر

بیماران ممکن است بعد از عمل کمی کبودی، تورم و ناراحتی را تجربه کنند. این تورم ممکن است به مدت دو هفته یا شاید بیشتر ادامه یابد. برای کنترل هرگونه ناراحتی داروی مسکن توسط بهترین متخصص زنان تجویز می شود. توجه داشته باشید که داروهای ضد درد می توانند باعث یبوست شوند (این شایع ترین شکایت است) که باید این موضوع با متخصص زنان مطرح شود. به علاوه بیماران با نوشیدن مایعات فراوان و خوردن میوه و سبزیجات می توانند از یبوست جلوگیری کنند.

از دیگر مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمپرس سرد تا 24 ساعت پس از عمل
  • سوزش و خارش مختصر در محل عمل
  • استحمام پس از 48 ساعت بعد عمل مجاز است
  • استفاده نکردن از شلوار تنگ تا دوهفته
  • عدم رابطه جنسی و فعالیت سنگین 4 هفته بعد عمل

البته این موارد در لابیاپلاست به صورت کلی رخ می دهد اما در لابیاپلاستی با لیزر این مشکلات کمتر بوده و دوره نقاهت بسیار کوتاه است.

در طول دوره نقاهت بیماران نباید به مدت شش هفته هیچ فعالیت جنسی یا ورزشی داشته باشند. بیشتر بیماران در عرض یک هفته به فعالیت های روزمره ادامه می دهند. برخی دیگر که شغلشان از نظر جسمی فعالیت بیشتری می طلبد، ممکن است به زمان بیشتر برای بهبودی نیاز داشته باشند.

بیماران می توانند در روز دوم یا سوم پس از جراحی دوش بگیرند.  همچنین باید به مدت چهار هفته از پوشیدن لباس زیر و لباس تنگ خودداری شود.

هزینه لابیاپلاستی لیزر چیست؟

هزینه لیزر لابیاپلاستی براساس میزان تغییرات لازم برای لابیاپلاستی مد نظر شماست. متخصص زنان زایمان در کلینیک زنان ما، در جلسه مشاوره شما یک طرح درمانی شخصی تهیه خواهد کرد که شامل ارزیابی هزینه درمان خواهد بود. بنابراین برای آگاهی از هزینه و دیگر موارد به صورت حضوری نیاز به مشاوره دارید.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

در روش لیزر لابیاپلاستی به این دلیل که برش و انعقاد خون همزمان انجام می شود، خونریزی ندارد و تورم و درد در این روش از روش جراحی کمتر است. علاوه بر این دوره نقاهت در این روش کمتر بوده و بهبودی سریعتری خواهید داشت. بیمار روز بعد می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد. همچنین در این روش اسکار و جای بخیه باقی نمی ماند و نیازی به بیهوشی و بستری کردن نیست.