جراحی زیبایی بیکینی

جراحی زیبایی بیکینی نوعی عمل زیبایی است که منجر به تغییر شکل ظاهری لبه­های درونی یا بیرونی واژن می­شود. منظور از تغییر شکل در بیش­تر موارد کوچک کردن لابیا­ها است که روش‌های مختلفی برای آن جود دارد. بانوان معمولاً مایل هستند تا لبه­های درونی از لبه­های بیرونی جلوتر نباشد و در هنگام پوشیدن لباس­های چسبان، ظاهر ناخوشایندی به دلیل بزرگ بودن لابیاها ایجاد نشود. انجام این جراحی­ها برعهده پزشک متخصص زنان و زیبایی است که باید توسط افراد باتجربه و مراکز معتبر در این زمینه انجام شود. در ادامه این نوشتار به­طور کامل جراحی زیبایی بیکینی را بررسی خواهیم کرد.

جهت مشاوره یا مراجعه به این کلینیک می‌توانید از لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه استفاده کنید

فهرست مطالب

انواع جراحی­ زیبایی بیکینی

چرا بانوان متقاضی انجام جراحی زیبایی بیکینی می­شوند؟

مزایای انجام جراحی زیبایی بیکینی

معایب انجام جراحی زیبایی بیکینی

موارد منع انجام جراحی زیبایی بیکینی

نکاتی که پیش و پس از انجام جراحی زیبایی بیکینی باید رعایت کرد

سخن پایانی

انواع جراحی­ زیبایی بیکینی

زیباسازی ناحیه واژن یکی از پرطرفدارترین درمان­های زیبایی حال حاضر است که روش­های گوناگونی دارد. در این بخش به بررسی برخی از این روش­های جراحی برای جوان­سازی واژن می‌پردازیم.

لیزر ناحیه بیکینی

درمان با لیزر یک روش نسبتاً سریع و بی­دردسر است که می­توانید با استفاده از آن ناحیه بیکینی را روشن­تر کنید. البته روشن و سفیدتر شدن واژن تنها مزیت استفاده از لیزر نیست. جراحی بیکینی با لیزر مزایای زیادی دارد که در زیر به آن­ها اشاره شده است:

  • درمان عفونت­های دستگاه تناسلی
  • تنگ کردن واژن
  • کم هزینه­تر بودن لیزر نسبت به جراحی
  • عدم وجود جراحت و خون­ریزی
  • نداشتن دوره نقاهت و برگشت به فعالیت­های روزمره بلافاصله پس از انجام جراحی

لابیاپلاستی

لبه­های درونی و بیرونی اندام تناسلی بانوان را لابیا می­نامند. لابیاپلاستی که می­توان آن را محبوب­ترین روش جراحی زیبایی بیکینی دانست، به دلیل بزرگ بودن یا عدم تقارن لابیاها انجام می­شود. البته استاندارد خاصی برای اندازه لابیاها وجود ندارد و آن­ها در حالت طبیعی نیز متقارن نیستند. اما بانوان به دلایل مختلف از جمله ظاهر ناخوشایندی که لابیاهای بزرگ زیر لباس ایجاد می­کنند، متقاضی این جراحی هستند. همچنین در اثر عفونت­های مختلف، زایمان طبیعی و رابطه جنسی مکرر، امکان تغییر شکل لابیاها وجود دارد. برخی بانوان خواهان بازگشت شکل اندام تناسلی خود به حالت پیش از این موقعیت­ها هستند. بنابراین متقاضی انجام جراحی لابیاپلاستی می­شوند.

پرینورافی

هدف از انجام جراحی پرینورافی کاهش اندازه ورودی واژن است. بانوان با افزایش سن و داشتن زایمان طبیعی اغلب دچار گشادی واژن می­شوند. به همین دلیل خواهان انجام پرینورافی هستند. در پرینورافی، جراح زنان دیواره درونی واژن را به هم نزدیک کرده و قسمت بیرونی آن را ترمیم می­کند. به این ترتیب مشکل گشادی واژن رفع می­گردد.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی برای جوان­سازی، روشن کردن، رفع تیرگی، رفع شلی ناحیه واژن و تنگ کردن آن مورد استفاده قرار می­گیرد.

جراحی کلیتوریس

کلیتوریس بخشی از ناحیه تناسلی بانوان است که پررنگ­ترین نقش را در لذت جنسی زنان دارد. گاهی پوست اضافی اطراف کلیتوریس قرار می­گیرد که منجر به کاهش لذت و میل جنسی می‌شود. علاوه­بر این ظاهر نازیبایی هم ایجاد می­کند که سبب کاهش اعتمادبه­نفس بانوان می‌گردد. با جراحی زیبایی کلیتوریس، پوست اضافی اطراف آن برداشته می­شود و تحریک این ناحیه بهبود می­یابد. نام دیگر این جراحی هودوپلاستی است. هود در واقع کلاهک یا پوشش اطراف کلیتوریس می­باشد که بزرگ بودن حجم آن می­تواند لذت جنسی را کاهش دهد. اغلب پزشکان این جراحی را همزمان با لابیاپلاستی انجام می­دهند. این کار به زیبایی و جوان­سازی واژن کمک شایانی می­کند.

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن نیز نوعی روش جراحی زیبایی بیکینی می­باشد که نسبت به سایر روش­ها کمتر تهاجمی است. در این روش مقداری چربی از بدن فرد متقاضی گرفته می­شود و به واژن تزریق می­گردد. تزریق چربی باعث افزایش حجم ناحیه بیکینی می­شود. با افزایش حجم، ظاهر واژن متقارن­تر و جوان­تر به نظر می­رسد. تزریق چربی به واژن همچنین مشکل شل بودن پوست در این ناحیه را نیز کاهش می­دهد. تغییراتی که پس از یائسگی در ناحیه بیکینی رخ می­دهند هم با تزریق چربی قابل حل شدن هستند.

تزریق ژل به واژن هم مانند تزریق چربی است. با این تفاوت که تزریق ژل جراحی به حساب نمی‌آید. تزریق ژل پایداری همیشگی ندارد و نسبت به تزریق چربی با هزینه کمتر می­توان آن را انجام داد. برای انتخاب روش مناسب جراحی زیبایی بیکینی، مشکل خود را به­طور دقیق با پزشک متخصص زنان در میان بگذارید. با راهنمایی پزشک می­توانید بهترین روش جراحی را انتخاب کنید و اعتمادبه­نفس و حس زیبایی را به خود بازگردانید.

چرا بانوان متقاضی انجام جراحی زیبایی بیکینی می­شوند؟

ناحیه تناسلی بانوان با گذر زمان پس از گذراندن پریودهای مکرر، زایمان طبیعی، رابطه جنسی و ورود به دوران یائسگی، دستخوش تغییر می­شود. تغییراتی همچون تیرگی بیکینی، شل شدن پوست، گشادی واژن و… که موجب کاهش اعتمادبه­نفس و حس جوانی و زیبایی در بانوان می‌گردد. علاوه­براین نامتقارن بودن یا بزرگ بودن لابیاها نیز زنان را به سمت عمل جراحی زیبایی بیکینی می­کشاند. جدا از میل به زیبایی، گاهی با تغییر شکل ناحیه واژن، رعایت بهداشت دشوار می­شود و عفونت­های مختلفی پدیدار می­گردند. بزرگ بودن لابیاها همچنین می­تواند باعث دردناک شدن آمیزش جنسی شود. به همین دلیل جراحی زیبایی بیکینی را نمی­توانیم صرفاً یک اقدام برای زیبایی بدانیم و می‌تواند نقش درمانی داشته باشد.

مزایای انجام جراحی زیبایی بیکینی

مزایای انجام جراحی زیبایی بیکینی را می­توانیم به این صورت بیان کنیم:

  • افزایش زیبایی ظاهری واژن
  • روشن شدن نواحی تیره واژن
  • افزایش اعتمادبه­نفس بانوان
  • بهبود تحریک کلیتوریس و افزایش لذت جنسی
  • آسان­تر شدن رعایت مسائل بهداشتی
  • آسان شدن فعالیت­های ورزشی
  • پوشیدن لباس دلخواه بدون حس خجالت

معایب انجام جراحی زیبایی بیکینی

جراحی زیبایی بیکینی اغلب عوارض چندانی ندارد و خطرناک نیست. به شرطی که جراحی را نزد یک پزشک حاذق و مرکز معتبر انجام دهید. تقریباً پس از همه جراحی­های زیبایی بیکینی، احساس درد خفیف، سوزش، تورم و قرمزی ناحیه واژن طبیعی است. این عوارض پس از چند ساعت یا چند روز بسته به نوع جراحی از بین می­روند. اما اگر جراحی به درستی انجام نشود، احتمال بروز نشانه­های زیر وجود دارد:

  • عفونت و التهاب شدید در ناحیه بیکینی
  • عدم تحریک­پذیری کلیتوریس
  • باز شدن بخیه­ها و خون­ریزی شدید
  • ایجاد ظاهر نازیبا

انجام جراحی بیکینی توسط فردی که مهارت، تجربه و تخصص کافی در این امر را ندارد و همچنین مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر با ابزار و وسایل نامناسب، عوارض ناگوار و بعضا جبران ناپذیری مانند عفونت، نکروز، تغییر رنگ پوست، کاهش لذت جنسی، آسیب به دستگاه تناسلی و … به وجود می‌آورد. انجام این عمل توسط پزشک متخصص و متبحر زیبایی که در زمینه‌ جراحی زیبایی بیکینی دوره‌ دیده است، در مکان مجهز و با ابزار استریل و مناسب و تکنیک‌های درست، منجر به گرفتن بهترین نتیجه می‌شود. امروزه در بسیاری از کلینیک‌ها این عمل زیبایی انجام می‌شود، اما به دلیل حساسیت ناحیه بیکینی، توصیه می‌شود انجام این عمل جراحی را به دست بهترین متخصص در این زمینه بسپارید. لازم به ذکر است علاوه بر زیبایی ناحیه بیکینی، باید به سلامت آن نیز بیندیشید و در طی دوره‌های زمانی مختلف، چکاپ‌ها و مراقبت‌های لازم را انجام دهید. سلامت دستگاه تناسلی بر زیبایی آن الویت دارد.

موارد منع انجام جراحی زیبایی بیکینی

انواع روش­های جراحی بیکینی جزء درمان­های زیبایی هستند و تقریباً همه می­توانند از آن­ها استفاده کنند. با اینحال توصیه می­کنیم افراد زیر این جراحی­ها را انجام ندهند:

  • بانوان باردار ( به دلیل استفاده از داروهای بی­حسی، ممکن است سلامت جنین به خطر بیفتد.)
  • بانوان آلوده به ویروس hpv و دارای زگیل تناسلی ( جراحی ناحیه بیکینی در این حالت می­تواند خطرناک باشد و وضعیت را وخیم­تر کند.)
  • دختران زیر هجده سال ( به دلیل قرار داشتن در سن بلوغ، انجام جراحی زیبایی توصیه نمی­شود.)
  • بانوان بالای 55 سال ( از این سن به بعد انجام جراحی­های غیر ضروری به دلیل کاهش توانایی بدن در ترمیم زخم، توصیه نمی­شود.)

حتی اگر در دسته­های بالا قرار نمی­گیرید، پیش از انجام جراحی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. اغلب پزشک پیش از انجام جراحی از شما درخواست یکسری آزمایش دارد. بررسی نتایج این آزمایش­ها واجد شرایط جراحی زیبایی بیکینی بودن شما را تعیین می­کند.

نکاتی که پیش و پس از انجام جراحی زیبایی بیکینی باید رعایت کرد

مانند هر جراحی دیگری، جراحی زیبایی بیکینی نیز نیازمند مراقبت­هایی پیش و پس از انجام است. در این بخش به بررسی مراقبت­ها و نکات لازم می­پردازیم.

پیش از جراحی

نکاتی که پیش از جراحی زیبایی بیکینی باید به آن­ها توجه کنید، به این شرح هستند:

  • از یک هفته پیش از انجام جراحی، مصرف داروهای رقیق­کننده خون مانند آسپرین را قطع کنید.
  • ناحیه جراحی را قبل از جراحی کاملاً شیو نمایید.
  • سوابق پزشکی خود را حتماً با جراح در میان بگذارید.
  • تا سه روز پیش از جراحی، از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

پس از جراحی

بهبودی پس از جراحی زیبایی بیکینی اغلب خیلی سریع حاصل می­شود و دوره نقاهت سخت و طولانی برای آن وجود ندارد. اما بهتر است به نکات زیر پس از انجام جراحی توجه کنید:

  • درد و تورم تا چند روز پس از جراحی طبیعی است. می­توانید این درد و التهاب را با مصرف مسکن­های بدون نسخه تسکین دهید. البته حتماً با پزشک مشورت کنید.
  • ناحیه بیکینی را حتماً تمیز نگه دارید.
  • استفاده از کمپرس یخ راه خوبی برای کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت است.
  • تا دو هفته از پوشیدن لباس­های تنگ و چسبان خودداری کنید.
  • می­توانید فعالیت­های ورزشی را از سر بگیرید.
  • نشستن در وان و شنا در استخر و دریا تا دو هفته اول ممنوع است.
  • برقراری رابطه جنسی تا زمان بهبودی کامل ممنوع است.

سخن پایانی

جراحی زیبایی بیکینی مجموعه­ای از متدهای مختلف است که به افزایش زیبایی و جوان­سازی ناحیه واژن می‌پردازد. بانوان می­توانند با انتخاب یک جراح زنان حاذق، بهترین روشی که مناسبشان هست را انتخاب کرده و حس اعتمادبه­نفس و جوانی را به خود بازگردانند.

خوشبختانه در کلینیک تخصصی ما تیمی از متخصصین بسیار باتجربه در این زمینه فعال هستند که می‌توانند شما را به طور کامل ارزیابی کرده و از هر جهتی تحت نظر داشته باشند تا علت اصلی تشخیص داده شده و در صورت نیاز درمان شود.

جهت مشاوره یا مراجعه به این کلینیک می‌توانید از لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه استفاده کنید