دکتر زنان خوب برای سرطان رحم

سرطان رحم یکی از بیماری‌های خطرناک در زنان است که اگر به‌موقع تشخیص داده شود، بدن پاسخ بسیار بهتری به درمان نشان می‌دهد. این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که شما معاینات دور‌ه ای خود را نزد یک دکتر زنان خوب برای سرطان رحم انجام دهید تا ضمن غربالگری‌های لازم مانند تست پاپ اسمیر در صورت مشکوک شدن به وجود سرطان رحم بررسی‌های دقیق‌تری انجام دهد، در این صورت تشخیص و درمان سریع‌تر انجام می شود. هرچه زمان تشخیص این سرطان به تأخیر بیفتد، جان بیمار بیشتر در خطر است.

در این مقاله ما قصد داریم به شما بگوییم یک دکتر زنان خوب برای سرطان رحم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و پزشکانی در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

جهت مشاوره یا مراجعه به این کلینیک می‌توانید از لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه استفاده کنید

دکتر زنان خوب برای سرطان رحم

ویژگی‌های یکی دکتر زنان خوب برای سرطان رحم

سرطان رحم به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌های سرطانی در داخل و پوشش آندومتری رحم ایجاد می‌شود. این سرطان تهدید بسیار جدی برای زندگی خواهد بود. متأسفانه این بیماری مانند سایر بیماری‌های زنانه ازجمله کیست‌ها تا زمان پیشروی ممکن است علائم خاصی را از خود نشان ندهد؛ بنابراین تنها راهی که ممکن است باعث تشخیص زودهنگام شود، انجام معاینات دور‌ه‌ای به‌طور منظم توسط یک دکتر زنان خوب برای سرطان رحم است.

حالا سوال مهم این است که دکتر زنان خوب برای سرطان رحم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوان در این زمینه به او اعتماد کرد. بااینکه تعداد متخصصان زنان در کشورمان زیاد است، اما همه آن‌ها چه از نظر دانش و تجربه و چه از نظر تجهیزات مجموعه‌ای که در آن فعالیت دارند، برای درمان سرطان رحم مناسب نیستند. کسی که می‌خواهد به درمان سرطان رحم بیمارانش کمک کند باید ویژگی‌هایی داشته باشد که عبارت‌اند از:

۱. دکتر زنان خوب برای سرطان رحم باید به‌طور انحصاری در این زمینه تخصص داشته باشد.

همان‌طورکه در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم، همه متخصصان زنان در زمینه درمان سرطان رحم تخصص و دانش کافی را ندارند. حتی ممکن است متخصص موردنظر شما از نظر تجربه و قدرت تشخیص بسیار کارآمد باشد و بیماری شما را در مراحل اولیه تشخیص دهد، اما در زمینه درمان سرطان رحم دانش و تجربه کافی نداشته باشد. متخصصی که قرار است به درمان سرطان رحم کمک کند هم باید دانش کافی در مورد روش‌های غیر جراحی و هم توانایی انجام روش‌های جراحی مانند خارج کردن رحم را داشته باشد.

در مرکز تخصصی زنان ما تیمی از پزشکان متخصص و باتجربه فعالیت دارند که به‌طور متمرکز با تجهیزات بسیار مدرن روی درمان سرطان زنان کار می‌کنند. ازجمله تخصص‌هایی که در این تیم فعال هستند می‌توان به جراحان، انکولوژیست‌های پرتویی، انکولوژیست‌های پزشکی، متخصصان آسیب‌شناسی و رادیولوژیست‌ها اشاره نمود. این پزشکان حتی سخت‌ترین عمل‌های جراحی درمان سرطان رحم را انجام داده‌اند و می‌توانند به درمان این بیماری سخت به بهترین نحو کمک کنند. این تیم به‌ویژه در جراحی رفع بافت‌های عمیق باظرافت خاص مهارت دارد. در این روش، پزشکان سعی می‌کنند تا حد امکان بافت تومور را بردارند تا اثر شیمی‌درمانی جهت از بین رفتن کامل سرطان افزایش یابد.

۲. دکتر زنان خوب برای سرطان رحم در روش‌های تسریع در بازیابی و حفظ کیفیت زندگی مهارت دارد.

متخصصانی که در زمینه درمان سرطان رحم دانش و تجربه کافی داشته باشند، تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا درمان به نحوی انجام شود که قدرت جسمی بیمار بهتر بازیابی شده و کیفیت زندگی بیمار از هر لحاظ حفظ شود. به‌عنوان‌مثال سعی می‌کنند تا جای ممکن تعداد غدد لنفاوی برداشته ‌شده در حین جراحی برای سرطان‌های دهانه رحم و آندومتر در مراحل اولیه کمتر باشد. آن‌ها به‌جای برداشتن تعداد زیادی از غدد لنفاوی جهت اطمینان از عدم انتشار سرطان، از تکنیک‌های دیگری استفاده می‌کنند که خطر ابتلا به لنف ادم پا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این عارضه شایع و اغلب ناتوان‌کننده شامل تورم و تغییرات پوستی است.

در مجموعه ما نیز تمامی این نکات مدنظر قرار می‌گیرد و به‌علاوه متخصصان ما سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است از روش‌های کم تهاجمی‌تر مانند جراحی لاپاراسکوپی و روباتیک استفاده کنند که شامل برش‌هایی به‌اندازه یک سوراخ کلید خواهد بود که منجر به درد و از دست دادن خون کمتر، اقامت کوتاه‌تر در بیمارستان و بهبود سریع‌تر می‌شود. جراحان ما در حال حاضر بسیاری از اقدامات را در خود مجموعه انجام می‌دهند که یک مرکز پیشرفته برای جراحی سرطان در مراحل ابتدایی و پیشرفته است. معمولاً بیماران در همان روز و یا روز بعد بسته به شرایطی که دارند به خانه باز می‌گردند تا در اسرع وقت بهبودی خود را تکمیل نمایند و تا درمان کامل پزشکان ما همراهشان هستند.

۳. دکتر زنان خوب برای سرطان رحم باید دسترسی به طیف وسیعی از آزمایشات بالینی و درمان‌های جدید داشته باشد.

بااینکه پزشکان زیادی ادعای توانایی برای درمان سرطان رحم را دارند، بسیار مهم است که این پزشکان برای تشخیص دقیق‌تر و درمان بهتر به ابزار کمک پزشکی و دستگاه‌های مدرن برای انجام آزمایشات بالینی و روش‌های جدید درمان دسترسی داشته باشند. فکر کنید شما آشپز بسیار ماهری باشید، اما وقتی وسایل آشپزی و مواد اولیه خوبی نداشته باشید هرچقدر هم مهارت داشته باشید نتیجه کار دل‌چسب نخواهد بود. در زمینه پزشکی نیز امکان استفاده از تجهیزات بروز دنیا جهت بررسی و درمان دقیق‌تر بخصوص در مورد بیماری‌های سرطانی بسیار اهمیت دارد و بدین منظور باید جهت درمان این بیماری‌ها به مراکز معتبر و کاملاً مجهز مراجعه نمایید که از پزشکان متخصص باتجربه در این زمینه نیز بهره‌مند هستند. خوشبختانه در مرکز تخصصی زنان ما شما طیف وسیعی از این امکانات را در اختیار خواهید داشت.

انجام به‌موقع و درست آزمایشات بالینی می‌تواند به افراد مبتلا به سرطان زنان دسترسی به درمان‌هایی را که در جا‌های دیگر به‌طور گسترده در دسترس نیست، ارائه دهد.

۴. دکتر زنان خوب برای سرطان رحم آزمایش ژنتیکی برای راهنمایی درمان و ارزیابی خطر را انجام می‌دهد.

انجام آزمایشات ژنتیکی در طول روند تشخیص هنگام مشکوک بودن به سرطان رحم، به‌این‌علت اهمیت دارد که اطلاعات ژنتیکی ضروری در مورد یک تومور را ارائه می‌دهد که پزشکان می‌توانند هنگام تشخیص و در نظر گرفتن گزینه‌های درمانی از آن استفاده کنند. خدمات ژنتیک بالینی افرادی را راهنمایی می‌کند که ممکن است به دلیل جهش‌های ژنتیکی ارثی، مانند جهش‌های BRCA، در معرض خطر بیشتری برای سرطان زنان باشند.

۵. دکتر زنان خوب برای سرطان رحم برنامه‌هایی برای حفظ باروری و سلامت جنسی دارد.

مراکز معتبر درمان سرطان زنان تمام تلاش خود را برای کمک به حفظ باروری و سلامت جنسی در زنانی که تحت درمان سرطان رحم قرار دارند، ارائه می‌دهند. آن‌ها سعی می‌کنند تا حد امکان راهی بیابند که در کنار درمان سرطان بتوانند رحم را حفظ نمایند و درنتیجه بیمار بتواند در آینده مادر شود. این نوع عمل‌های محافظه‌کارانه تراکالکتومی رادیکال نام دارند و بسیاری از زنانی که با این روش درمان شده‌اند، بعد‌ها صاحب فرزند شدند و این نشان می‌دهد که میزان موفقیت با این روش بسیار بالا است.

۶. دکتر زنان خوب برای سرطان رحم از مهارت‌های ارتباطی بالایی برخوردار است.

خود بیماری می‌تواند تأثیرات بسیار منفی بر روحیه بیمار و اطرافیان او داشته باشد و بخصوص اگر بیماری یک فرد از نوع سرطان تشخیص داده شود که احتمال از دست دادن جان نیز وجود دارد،  این تأثیر منفی چند برابر خواهد شد؛ بنابراین پزشکی که قرار است درمان سرطان رحم را انجام دهد باید از مهارت‌های ارتباطی بالا برخوردار باشد تا با مهربانی، عطوفت، صبر و حوصله تا پایان درمان در کنار بیمار بماند و علاوه بر امیدواری که به‌صورت حرفه‌ای باید به بیمار بدهد نباید دید غیرواقعی از نتایج درمان در ذهن بیمار ایجاد کند.

سخن آخر

همان‌طورکه گفتیم بااینکه تعداد متخصصان زنان خوب در شهرستان‌ها و شهر تهران بسیار زیاد است، همه آن‌ها حتی اگر توانایی تشخیص سرطان رحم را داشته باشند به‌خوبی نمی‌توانند در جهت درمان به‌موقع و مناسب سرطان رحم به بیمار کمک کنند. یک دکتر زنان خوب برای سرطان رحم باید از تخصص و تجربه کافی برای درمان این نوع بیماری‌ها برخوردار باشد. موضوع دیگری که برای درمان سرطان رحم بسیار اهمیت دارد، تجهیزات پزشکی و اعتبار مرکزی است که برای درمان به آن مراجعه می‌کنید. هرچه این مرکز پیشرفته‌تر باشد نتایج درمان شما بهتر خواهد شد.

شما می‌توانید برای بهره بردن از متخصصان به نام در این زمینه و یک مرکز بسیار مجهز برای درمان سرطان به مرکز زنان ما نیز که سالیان سال است در این زمینه سابقه درخشانی دارد

خوشبختانه در کلینیک تخصصی ما تیمی از متخصصین بسیار باتجربه در این زمینه فعال هستند که می‌توانند شما را به طور کامل ارزیابی کرده و از هر جهتی تحت نظر داشته باشند تا علت اصلی تشخیص داده شده و در صورت نیاز درمان شود.

جهت مشاوره یا مراجعه به این کلینیک می‌توانید از لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه استفاده کنید