عمل کلیتوریس

كليتوريس چيست وكجاست؟

در جواب سوال كليتوريس چيست وكجاست باید گفت،کلیتوریس یکی از مهمترین قسمت­های بدن زنان جهت تحریک جنسی و رسیدن به ارگاسم که همان اوج لذت جنسی می­باشد، محسوب می‌شود.

کلیتوریس بالای تقاطع لبهای کوچک یا لابیا مینور ها و نزدیک قسمت فوقانی شکاف اندام تناسلی خارجی زنانه قرار گرفته است و شبکه غنی از عروق خونی و رشته های عصبی دارد، که این تراکم قابل توجه رشته های عصبی نقش اساسی جهت انتقال پیام‌های تحریک جنسی به مراکز درک بر عهده دارند.

حدود ۷۵ درصد زنان فقط با تحریک کلیتوریس به ارگاسم می رسد، اما کلیتوریس هیچ نقشی در باروری ندارد.

عمل کلیتوریس

بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن یا عمل کلیتوریس چه زمانی است؟

اینکه شما چه زمانی نیازمند عمل کلیتوریس و یا اعمال جراحی جهت زیبایی واژن و رفع مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی خواهید بود، کاملاً به نظر پزشک جراح زنان شما بستگی دارد. اما اگر عمل کلیتوریس به موقع انجام شود به طرز شگفت انگیزی بر زیبایی ناحیه تناسلی و افزایش اعتماد به نفس و افزایش کیفیت ارگاسم خواهد افزود. در ادامه شرایطی را که در آن شما نیازمند عمل کلیتوریس هستید بر خواهیم شمرد.

بزرگ بودن کلیتوریس اصلی ترین و شایع ترین و اولین دلیل برای جراحی های کلیتوریس محسوب می‌شود؛ زیرا بزرگ بودن سایز کلیتوریس معمولاً با مشکلات زیر همراهی دارد، این مشکلات عبارتند از:

-درد و ناراحتی و خارش و حساسیت در ناحیه تناسلی

-دشواری در رسیدن به ارگاسم مطلوب

-نارضایتی از شکل ناحیه تناسلی

-کاهش اعتماد به نفس در روابط زناشویی به علت بدشکلی ناحیه تناسلی

-کاهش میل جنسی

-بروز درد و ناراحتی و عفونت های پیاپی به دنبال پوشیدن لباس های تنگ

اگر شما به یک یا چند مورد از مشکلات فوق دچار هستید، بدانید که احتمالاً نیازمند عمل کلیتوریس می شوید. تمام انواع عمل های کلیتوریس نظیر فرنوپلاستی، هودوپلاستی و هودریداکشن جزئی از جراحی های زیبایی واژن محسوب می شوند.

بهترین زمان برای عمل جراحی زیبایی واژینوپلاستی زمانی است که شما از شکل ظاهر ناحیه تناسلی ناراحت هستید و این مورد باعث کمبود اعتماد به نفس در رابطه زناشویی­تان شده و یا دچار درد، خارش و عفونت های پیاپی به هنگام پوشیدن لباس‌های زیر می‌شوید. مشاوره با جراح متخصص زنان با تجربه را برای تعیین بهترین زمان جراحی زیبایی واژن جدی بگیرید.

شیوه عمل کلیتوریس

اعمال جراحی جهت اصلاح مشکلات کلیتوریس تکنیک‌ها و اسامی مختلفی دارند. شایع­ترین نوع جراحی و عمل کلیتوریس فرنوپلاستی نام دارد. در این روش که حتماً باید در کلینیک های پزشکی مجوز دار توسط جراح زنان و در شرایط کاملا استریل و بهداشتی انجام شود، جراح شما پوست های اضافی، پوست های ضخیم شده و یا پوست های چروک خورده اطراف کلاهک کلیتوریس را برمی دارد.

اغلب بی حسی موضعی برای بی درد کردن ناحیه کفایت می کند، لذا شما هیچ درد و ناراحتی به هنگام انجام عمل احساس نخواهید کرد؛ به علاوه در عمل فرنوپلاستی کلیتوریس، به پایانه های عصبی که همان گیرنده های عصبی دریافت کننده تحریک های جنسی هستند، آسیبی وارد نمی شود و کلاهک کلیتوریس تغییری نمی‌کند.

در نوع دیگری از عمل­ کلیتوریس که هودکتومی نام دارد، کلاهک کلیتوریس برداشته میشود. این نوع جراحی برای بزرگی های کلاهک که مانع از رسیدن فرد به ارگاسم می شود، توصیه می گردد.

این نوع عمل کلیتوریس فقط باید با تشخیص پزشک متخصص زنان انجام شود. انواع دیگری از عمل­های کلیتوریس وجود دارد که در افرادی انجام می­شود که چسبندگی و یا مشکلات مادرزادی در ناحیه کلیتوریس و بافت­های مجاور دارند. اعمال کلیتوریس چه به صورت سرپایی انجام شود و چه در بیمارستان و چه با بی حسی موضعی و چه بیهوشی عمومی، حتما باید در شرایط کاملا استریل و بهداشتی انجام گیرد.

دلیل عمل کلیتوریس

دلایل زیر را جزء مهمترین و اساسی ترین و رایج ترین علل می دانیم که دارا بودن آنها شما را کاندید عمل کلیتوریس می کند. این دلایل عبارتند از:

-بزرگی کلیتوریس

-نارضایتی بیمار از ظاهر ناحیه تناسلی

-عدم رسیدن به ارگاسم مطلوب هنگام تحریک جنسی

-درد هنگام پوشیدن لباس

-درد، ناراحتی، حساسیت، خارش و عفونت های مکرر کلیتوریس و بافتهای مجاور آن

-بدبو بودن ناحیه تناسلی به علت فرم و سایز کلیتوریس

-مشکلات زناشویی

-عدم میل جنسی

-چسبندگی ها و مشکلات مادرزادی

جراحی کلیتوریس در افرادی که پوست اطراف ناحیه کلیتوریس خود ضخیم و چروک شده است هم، توصیه میشود. عمل کلیتوریس در افرادی که به دلیل شکل ظاهری ناحیه تناسلی از اعتماد به نفس کافی برای رابطه زناشویی برخوردار نیستند، الزامی است.

مراقبت ها بعد از عمل کلیتوریس

جراحی های کلیتوریس، عموما به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی انجام می شوند. شما بلافاصله بعد از عمل می توانید از کلینیک خارج شوید و به منزل و به زندگی روزمره تان بازگردید. برای کاهش درد خفیف تا متوسط احتمالی بعد از عمل در چند روز اول، پزشک برای شما قرص ضد التهاب خوراکی مانند ایبوپروفن یا ژلوفن تجویز خواهد کرد.

این داروها همچنین باعث کاهش تورم موضع عمل میشود. رعایت نکات مراقبتی زیر باعث عالی تر شدن نتایج حاصل از جراحی کلیتوریس خواهد شد. مراقبت ها عبارتند از:

-دو روز اول بعد از عمل، استراحت مطلق داشته باشید

-تا یک ماه ورزش و فعالیت های بدنی سنگین انجام ندهید

-تا یک ماه استخر رفتن و استفاده از سونا و نشستن در وان حمام نباید انجام شود

-تا زمان بهبودی ترجیحا ۴ هفته از برقراری رابطه جنسی پرهیز شود

-مصرف میوه و سبزیجات سالم، نوشیدن مایعات کافی برای پیشگیری از بروز یبوست الزامی است

-همچنین مصرف میوه و سبزیجات تازه سرعت بهبودی محل جراحی را تسریع خواهد نمود

-در مورد نحوه شستشوی محل جراحی، توضیحات متناسب با در نظر گرفتن شرایط شما و تکنیک عمل جراحی و مشکلات زمینه ای بعد از جراحی توسط پزشک خود ارائه خواهد شد.

هزینه عمل هودکتومی

در تعیین هزینه نهایی عمل­ کلیتوریس از جمله جراحی هودکتومی که معادل برداشتن کلاهک کلیتوریس می­باشد، فاکتور های متنوعی دخیل هستند. عوامل تاثیر گذار و تعیین‌کننده هزینه عمل هودکتومی عبارتند از:

-مکانی که جراحی در آنجا انجام می شود(کلینیک تخصصی و یا بیمارستان)

-پزشک جراح از نظر داشتن تخصص، فوق تخصص و سابقه کار و نیز شهرت

-نوع تکنیک جراحی

-نوع نخ مورد استفاده

-ویژگی های خاص و آناتومی های خاص ناحیه تناسلی

-ضرورت یا عدم ضرورت انجام اصلاحات همزمان با عمل هودکتومی

-نوع داروی بی حسی و بیهوشی و خدمات اضافه دریافت شده

-مدت ماندگاری در کلینیک و یا بیمارستان بر حسب شرایط بیمار

همه این ها در تعیین هزینه نهایی تاثیرگذارند. توصیه می شود فقط از جهت کاهش هزینه پرداختی ، مراکز غیر پزشکی و افراد غیر پزشک را برای انجام جراحی کلیتوریس انتخاب نکنید؛ زیرا عوارضی که پیامد این انتخاب نامناسب خواهند بود، ممکن  است هیچ زمان جبران پذیر نباشند.

حساس ترین بخش سیستم جنسی بانوان که در بالای شکاف ناحیه تناسلی خارجی واقع شده و غنی از شبکه های عروقی و عصبی است، کلیتوریس نام دارد. بدون تحریک کلیتوریس در اکثریت قریب به اتفاق بانوان، رسیدن به ارگاسم ناممکن است. بزرگی و بدشکلی کلیتوریس علاوه بر اینکه مانع رسیدن به لذت در هنگام رابطه زناشویی می شود؛

باعث کاهش اعتماد به نفس، کاهش میل جنسی و بروز درد و حساسیت، خارش و ناراحتی و عفونت های مکرر در ناحیه تناسلی خواهد بود. نوع و تکنیک عمل زیبایی کلیتوریس متناسب با نوع مشکل شما و فقط توسط جراح زنان با تجربه باید انتخاب شود. انجام عمل کلیتوریس از هر نوعی که باشد فقط باید به جراح زنان و در کلینیک های مجوز دار پزشکی سپرده شود.