زگیل تناسلی زنان خارش دارد

اکثراً زگیل‌ها زائده‌هایی رایج بوده که براثر ویروس‌هایی روی پوست ظاهر شده و معمولاً بی‌ضرر هستند. زگیل‌ها همیشه همراه با خارش نیستند، اما خارش آن‌ها کاملاً طبیعی بوده و معمولاً نشانه‌ای از خشکی و تحریک پوست در اطراف ناحیه آسیب‌دیده است. همچنین با اینکه گفتیم زگیل‌ها اکثراً بی‌خطر هست اما زگیل تناسلی، می‌تواند خطر ابتلا به انواع خاص سرطان را افزایش دهند.

علت ظهور زگیل تناسلی ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی است. این بیماری ویروسی یکی از شایع­ترین بیماری­های آمیزشی در سرتاسر جهان می­باشد که علاوه­بر ایجاد زگیل­های تناسلی، در صورت عدم درمان موجب ایجاد سرطان­های رحم، مقعد و دهان هم می­شود. اگر فکر می‌کنید زگیل تناسلی دارید باید در اسرع وقت به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

در حقیقت زگیل تناسلی به‌ندرت باعث خارش شدید و تحریک بیماران می‌شود. امروزه برای کمک به کنترل خارش بثورات ناشی از زگیل‌های تناسلی راه‌های فراوانی وجود دارد. یکی از شایع‌ترین راه‌های کنترل خارش زگیل‌های تناسلی مصرف دارو می‌باشد.

در این مقاله ما سعی داریم بررسی کنیم که آیا زگیل تناسلی زنان خارش دارد ؟ و در صورت داشتن خارش چگونه به درمان و بهبود آن بپردازیم. با ادامه ادامه مطلب همراه باشید.

 

زگیل تناسلی زنان خارش دارد

 

علت سوزش و خارش زگیل تناسلی

عفونت یکی از اصلی‌ترین علل سوزش و خارش زگیل تناسلی، در زنان است که در صورت مرتبط بودن با بیماری‌های منتقل شده از راه جنسی و پاسخ سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ممکن است باعث خارش شود. زگیل‌های تناسلی با اصطکاک لباس با بدن تحریک یا ملتهب می‌شوند و به همین علت نیز ممکن است شروع به خارش کنند.


به‌عنوان درک بهتر می‌توان چنین گفت که خارش زگیل تناسلی شبیه زخم‌هایی است که به هنگام بهبودی شروع به خارش می‌کنند. خارش زگیل‌های تناسلی وقتی افزایش می‌یابد که اخیراً خونریزی کرده یا شدیداً خراشیده شده باشند.

تغییرات سریع در پوست به دلیل شیوع ویروس یا عدم تمیز نگه‌داشتن مناطق حاوی زگیل خوشه‌ای نیز می‌تواند باعث خارش شود. در نتیجه می‌توان گفت اغلب زگیل تناسلی زنان خارش دارد و برای کنترل خارش آن حتماً باید به یک پزشک مراجعه کنید.
در صورت احساس خارش، فرد به شدت وسوسه می‌شود که زگیل‌ها را دستکاری کند، اما در حقیقت خاراندن زگیل‌های تناسلی باعث بدتر شدن خارش می‌شود. چرا که با عمل خاراندن، احتمال افزایش تحریک و افزایش گسترش آن‌ها به وجود می‌آید.

درمان زگیل تناسلی

از آنجایی‌که زگیل تناسلی زنان خارش دارد برای تسکین و کنترل حس خارش روش‌های گوناگونی وجود دارد. اغلب این روش‌ها برای تسکین پوست هستند. اگرچه به نظر می‌رسد که خود زگیل‌ها خارش دارند، ولی اغلب پوسته اطراف زگیل‌ها باعث خارش می‌شوند. در حقیقت پوست تحریک شده دارای بثورات در نتیجه‌ی رشد، تحریک و عفونت است که باعث خارش خواهد شد. درمان زگیل تناسلی در زنان سبب درمان خارش آن هم خواهد شد.

انواع روش‌ها برای تسکین خارش زگیل تناسلی

با توجه به اینکه زگیل تناسلی زنان خارش دارد و آن‌ها را به خصوص در حین انجام فعالیت‌های روزانه و در هوای گرم بیشتر اذیت می‌کند، در زیر به شرح روش‌های گوناگون برای درمان خارش می‌پردازیم:

کرم ضد خارش کورتیزون 10

از جمله مزایای این کرم می‌توان به بهبود بسیاری از علائم اشاره کرد که از نظر اقتصادی هم به صرفه است. همچنین حاوی آلوئه ورا برای افزایش سرعت بهبودی مناطق پوستی تحریک شده یا آسیب‌دیده است. علاوه‌برآن این کرم، اولین داروی توصیه شده توسط پزشکان برای تسکین خارش بوده و برای تحریکات و بثورات پوستی ناحیه تناسلی و همچنین التهاب و قرمزی کاربرد دارد.

پماد Calmoseptin

این پماد باعث تسریع در بهبودی و کاهش درد و خارش می‌شود. همچنین ازآنجایی‌که حاوی منتول است باعث خنکی در محل استفاده می‌شود. این پماد برای استفاده در همه بثورات خارجی که خارش‌دار یا دردناک هستند، مناسب می‌باشد.

کرم از بین برنده بثورات Emu Joy

در ساخت تمام استروئیدها و ترکیبات آن، از مواد 100٪ آلی و طبیعی استفاده می‌شود و باعث توقف سریع خارش و حساسیت بثورات پوستی خواهد شد. همچنین با قابلیت نفوذ عمیق به پوست برای تسکین طولانی‌مدت بسیار مفید است. این کرم برای پوست‌های قرمز یا ملتهب و خارش‌دار و پوست خشک ناحیه بثورات توصیه می‌شود.

اسپری موضعی متوقف کننده Seagate

از دیگر روش‌های تسکین خارش زگیل تناسلی، اسپری Seagate است. در حقیقت این اسپری برای درمان تمام بثورات طبیعی مناسب بوده و باعث بهبود خارش بلافاصله پس از تماس با پوست می‌شود. همچنین استفاده از آن بسیار آسان بوده و با مبارزه با التهاب و محافظت در برابر باکتری‌ها کارایی بالایی دارد

البته درمان‌های دیگری نیز وجود دارند و ما در این بخش فقط به توضیح شایع‌ترین ابزار تسکین درد خارش اکتفا کردیم که همه آن‌ها باید توسط پزشک تجویز شوند و نباید درمان خودسرانه انجام دهید. اگر شما جزء افرادی هستید که زگیل تناسلی داشته و از خارش آن رنج می‌برید، بهتر است سریعاً با پزشک خود مشورت کرده و مطابق دارویی که وی تجویز می‌کند، به تسکین درد خود بپردازید.

اقداماتی جهت کم کردن خارش زگیل تناسلی

خارش پوست به طور اولیه مرتبط با بثوراتی است که در اطراف خود زگیل‌ها بوده و خارش زگیل تناسلی یک علامت در رابطه ‌با ویروس ایجاد کننده زگیل است. فردی که احساس خارش دارد باید از پوشیدن لباس تنگ خودداری کرده و بهداشت شخصی خود را تا حد امکان رعایت کند.چراکه ضعیف بودن بهداشت ناحیه زخم به علت خوشه‌ای شدن زگیل و یا سایر تحریکات ممکن است خارش و بثورات بیشتری را همراه داشته باشد. همچنین همیشه باید ابتدا برای درمان و حذف زگیل تناسلی و خارش و بثورات به پزشک مراجعه کنید. کاری که می‌توانید انجام دهید تعیین علت ریشه‌ای مشکل توسط پزشک و درمان آن است.


تمام زگیل‌های تناسلی خارش ایجاد نمی‌کنند، اما آن‌هایی که خارش دارند به‌احتمال زیاد با یک علت جدی‌تر مرتبط هستند که باید توسط پزشک بررسی شوند.

نتیجه‌گیری

زگیل تناسلی در زنان خارش دارد و این حس خارش گاهی ناشی از علائم بهبودی می‌باشد. به‌عنوان‌مثال خارش در زگیل تناسلی شبیه زخم‌هایی است که به هنگام بهبودی شروع به خارش می‌کنند. خارش زگیل‌های تناسلی وقتی افزایش می یابد که اخیراً خونریزی کرده یا شدیداً خراشیده شده باشند.

تغییرات سریع در پوست از شیوع و یا عدم تمیز نگه‌داشتن مناطق حاوی زگیل خوشه‌ای نیز می‌تواند باعث خارش شود. همچنین در اکثر اوقات افراد از سر ناچاری شروع به خاراندن زخم‌ها می‌کنند که در نهایت این عمل باعث افزایش شدت خارش می‌شود. اگر فرد حس خارش و درد در زگیل تناسلی را داشت، بهتر است سریعاً به یک پزشک مراجعه کند.

پزشک اکثر اوقات و پس از معاینه فرد داروها و کرم و پودرهای مختلفی را برای تسکین درد تجویز می‌کند.

شما می توانید از طریق تلفن های تماس موجود در سایت با کلینیک دکتر روشن تماس حاصل نمایید و از مشاوره های رایگان بهترین متخصصین زنان و زایمان در جهت اطمینان خاطر یافتن سریعتر از شرایطتتان تا زمان مراجعه به کلینیک استفاده نمایید.