دکتر خوب برای نازایی

واقعاً دکتر خوب برای نازایی چه کسی است و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ نازایی یکی از مواردی است که از گذشته دور تاکنون گریبان‌گیر بسیاری از خانم‌ها بوده که منظور همان ناباروری است که برای آقایان نیز ممکن است پیش بیاید. اگر شما نیز دچار این مسئله شده‌اید در ابتدای امر اکیداً توصیه می‌کنیم نگران نباشید و به خودتان استرس راه ندهید. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی امروزه بسیاری از مشکلات باروری قابل حل بوده و شما نیز می‌توانید بعد از انجام صحیح مراحل درمان صاحب فرزند شوید. اما بسیار مهم است که پزشک متخصص شما کیست و از چه روش‌های درمانی با چه نوع تکنیک‌هایی استفاده می‌کند تا مشکل شما حل شود. به همین دلیل اینکه بتوانید یک دکتر خوب برای نازایی پیدا کنید بسیار مهم است. این پزشک باید ویژگی‌هایی مانند تحصیلات مربوطه و تجربه و مهارت بالایی داشته باشد تا بتواند به نحو احسن به شما کمک کند.

خوشبختانه در کلینیک زنان ما متخصصان متبحر و کار بلدی در این زمینه فعال هستند که رضایت بیمارانشان نشان‌دهنده کارنامه درخشان این عزیزان هست. شما نیز برای اطمینان از ارزیابی همه‌جانبه و گرفتن بهترین تشخیص و درمان می‌توانید به این کلینیک مراجعه نمایید. در ادامه با ما باشید تا بیشتر شما را با ویژگی‌های یک دکتر خوب برای نازایی آشنا کنیم.

دکتر خوب برای نازایی

فهرست مطالب:

شما می توانید از طریق تلفن های تماس موجود در سایت با کلینیک دکتر روشن تماس حاصل نمایید و از مشاوره های رایگان بهترین متخصصین زنان و زایمان در جهت اطمینان خاطر یافتن سریعتر از شرایطتتان تا زمان مراجعه به کلینیک استفاده نمایید.

دکتر خوب برای نازایی کیست؟

به‌طورکلی دکتر نازایی یا ناباروری متخصص زنانی است که به‌طور تخصصی در زمینه مشکلات مرتبط با دستگاه تناسلی و موارد مربوط به باروری و ناباروری فعالیت می‌کند. بیشترین فعالیت یک دکتر خوب برای نازایی در خانم‌ها درزمینه مشکلات مربوطه به رحم، لوله‌های فالوپ، تخمدان و دهانه رحم می‌باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از آسیب‌هایی که به این نواحی از بدن خانم‌ها وارد می‌شود، اگر در معاینات دوره‌ای در مراحل ابتدایی تشخیص داده شده و درمان شوند، منجر به نازایی نخواهند شد. این به معنای اهمیت انجام معاینات دوره‌ای شما نزد یک متخصص زنان می‌باشد. در مورد آقایان نیز معمولاً متخصصان ناباروری به‌صورت خاص بر روی مشکلاتی مانند کیفیت اسپرم‌ها، تعداد اسپرم‌ها و … تمرکز می‌کنند تا بتوانند مسئله ناباروری را حل کنند.

با توجه به این توضیحات شما نیز اگر فکر می‌کنید در مورد این مسائل دچار مشکلی شده‌اید و یا بعد از اقدامات لازم تحت نظر یک متخصص موفق به بارداری نشده‌اید، باید هرچه سریع‌تر به یک دکتر خوب برای نازایی مراجعه کنید. بیماری‌های زنانه به‌گونه‌ای است که هرچقدر دیرتر به آن‌ها رسیدگی شود احتمال ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر مانند ناباروری و عدم توانایی درمان برای آن بیشتر می‌شود. طوری که گاهی امکان درمان توسط متخصص نازایی هم وجود ندارد.

یک دکتر خوب برای نازایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه به اینکه نازایی خود آسیبی است که بار منفی زیادی دارد و در برخی خانواده‌ها استرس زیادی ایجاد می‌کند، انتخاب یک دکتر خوب برای نازایی از اهمیت ویژه‌ای در طول درمان و گرفتن بهترین نتیجه برخوردار است. به همین دلیل برای انتخاب این پزشک باید واقعاً وقت بگذارید و تحقیقات لازم را انجام دهید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک دکتر خوب برای نازایی  باید داشته باشد، عبارت‌اند از:

مهارت ارتباط برقرار کردن با بیمار

پزشک شما باید مهارت ارتباطی خوبی با شما داشته باشد و شما نیز باید با او کاملاً راحت باشید و از گفتن هیچ مسئله‌ای به او دچار ترس و نگرانی نشوید. درواقع شما برای گرفتن بهترین نتیجه باید بتوانید به‌طور صد در صد به پزشک خود اعتماد کنید.

مراجعه به دکتر نازایی یکی از محرمانه‌ترین روابط پزشکی می‌باشد که باید بتوانید کوچک‌ترین جزئیات ناخوشایند مربوط به اندام تناسلی را با وی در میان بگذارید تا او نیز بتواند بهترین تشخیص و درمان را برای شما انجام دهد. پس اگر نتوانید مشکل خودتان را به‌راحتی با دکتر مطرح کنید، عملاً درمان شما بی‌فایده است.

تحصیلات پزشکی دکتر خوب برای نازایی

موضوع مهم دیگر تحصیلات پزشک شماست. بااینکه همه متخصصان نازایی در ابتدا درزمینه زنان فعال هستند، اما برای نازایی باید به‌صورت تخصصی‌تر دوره دیده باشند و سطح علمی آن‌ها نیز باید نسبت به یک متخصص زنان معمولی بالاتر باشد. برای اطمینان از این مورد باید در انتخاب دکتر زنان خوب برای نازایی پاسخ سؤالات زیر را برای خودتان پیدا کنید:

  • آیا پزشک موردنظر شما دارای بورد تخصصی هست یا نه؟
  • آیا پزشک موردنظر شما هرساله برای یاد گرفتن نکات جدید نازایی در دوره‌های تخصصی شرکت می‌کند؟
  • پزشک موردنظر شما برای درمان نازایی از چه تکنیک‌ها و روش‌هایی استفاده می‌کند؟

میزان تجربه پزشک متخصص

یک دکتر خوب برای نازایی باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. هرچه تجربه پزشک شما بیشتر باشد، احتمال موفقیت و درنتیجه درمان نیز بیشتر است. البته این مسئله یک مورد قطعی نیست. یعنی ممکن است پزشکی تجربه کمتری داشته باشد ولی به دلیل دانش بالایی که دارد بهتر بتواند به شما کمک کند یا پزشک تجربه کافی داشته باشد اما آسیب به گونه‌ای باشد که درمان نشود. پس همه جوانب را در کنار هم بسنجید. آنچه بدیهی است فردی که تجربه بیشتری دارد با مشکلات و مسائل بیشتری در مورد نازایی افراد مختلف روبرو بوده است و بهتر می‌تواند مسئله شما را نیز حل کند.

مشورت با دوستان و آشنایان

اگر کسی را در میان دوستان و آشنایان خود می‌شناسید که سابقه نازایی داشته و بعد از درمان به نتیجه موردنظر خود رسیده است، می‌توانید در مورد پزشکی که به او مراجعه می‌کرده سؤال کنید تا او را به شما معرفی کند.

لیستی از اسامی پزشکان نازایی تهیه کنید!

یک راهکار عالی برای انتخاب دکتر خوب برای نازایی تهیه کردن لیستی از پزشکانی است که به شما معرفی می‌شود و یا خودتان از روش‌های مختلف مانند اینترنت پیدا کرده‌اید. سپس ویژگی‌ها و خدماتی که انجام می‌دهند را بررسی کنید و اگر توانستید نظر بیماران قبلی آن‌ها را نیز بپرسید و با توجه به همه این موارد آن‌ها را اولویت‌بندی کرده و به ملاقاتشان بروید تا بهترینشان را انتخاب کنید. وقتی ملاقاتشان کردید می‌توانید تمامی شرایط مانند رفتار پزشک را بسنجید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

پزشکانی که در کمال همدردی به حرف‌های شما خوب گوش می‌کنند و هیچ عجله‌ای برای به پایان رساندن مشاوره ندارند، می‌توانند به‌عنوان یک دکتر خوب برای نازایی انتخاب شوند.

در چه مواردی باید به یک دکتر خوب برای نازایی مراجعه کنید؟

به‌طورکلی از نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان خانم‌های سالم زیر 35 سال تا یک سال و بالای 35 سال تا 6 ماه زمان دارند که برای بارداری به صورت منظم اقدام کرده و موفق به بارداری شوند. اگر در این مدت باردار نشدند باید به یک دکتر خوب برای نازایی مراجعه کنند تا موارد احتمالی بررسی شود. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • برخی از خانم‌ها به دلیل عدم توانایی تخمک‌گذاری یا مشکلی که در این زمینه برای آن‌ها پیش‌آمده نمی‌توانند باردار شوند.
  • گاهی در قسمت‌های مختلف سیستم تولیدمثل مانند لوله‌های فالوپی، گردن رحم، رحم و تخمدان‌ها مشکلی وجود دارد.
  • بیماری و اختلالاتی مانند آندومتریوز (هنگامی‌که بافت رحم در خارج از رحم رشد می‌کند) یا سندرم تخمدان پلی کیستیک (داشتن تخمدان‌های بزرگ حاوی کیسه‌های پر از مایع) نیز می‌تواند از عوامل نازایی باشد.
  • یائسگی زودرس اتفاقی است که ممکن است قبل از 40 سالگی ایجاد شده و اجازه بارداری ندهد. معمولاً این شرایط به دلیل مواردی مانند یک بیماری سیستم ایمنی بدن، درمان‌های سرطانی یا یک سندرم ژنتیکی ایجاد می‌شود. (طبق یک قانون کلی نیز هرچه سن فرد بالاتر می‌رود، احتمال بارداری کمتر می‌شود. )
  • درمان‌های سرطان شامل پرتودرمانی و شیمی‌درمانی نیز بر باروری تأثیر منفی می‌گذارند.

همه مواردی که گفتیم در مورد خانم‌ها بود. اما گاهی علت ناباروری وجود مشکلی در آقایان است.

نا باروری مردان اغلب به دلیل عوامل زیر می‌تواند اتفاق بیفتد:

  • وجود اسپرم ضعیف یا ناسالم که کیفیت اسپرم‌ها و احتمال جفت شدن با تخمک زن را کاهش می‌دهد. همچنین تعداد و سرعت حرکت اسپرم‌ها در هنگام حرکت به‌سوی تخمک‌های زن نیز مهم می‌باشد.
  • واریکسول نیز نوعی بیماری در اندام تولیدمثل آقایان است که باعث ورم‌های شدید بیضه‌ها می‌شود و می‌تواند عامل اصلی کاهش اسپرم شود.
  • گاهی آقا دچار عفونت باکتریایی در بیضه‌ها یا یک عفونت مقاربتی می‌شود که بر توانایی بارور کردن او تأثیر منفی دارد.
  • انزال رتروگراد نوعی بیماری در آقایان است که اسپرم به جای خروج از آلت تناسلی به مثانه خودش برمی‌گردد و می‌تواند باعث ناباروری شود.

سایر مشکلات در آقایان و خانم‌ها که می‌تواند باعث ناباروری آن‌ها شوند شامل موارد زیر می‌باشند:

  • اختلالات خود ایمنی
  • رشد سلول‌های سرطانی یا تومورهای غیر سرطانی
  • عدم تعادل هورمونی
  • مصرف مواد مخدر، الکل یا سیگار کشیدن
  • در معرض فلزات سنگین و مواد شیمیایی صنعتی قرار گرفتن
  • پرتو و اشعه ایکس

معرفی چند دکتر خوب برای نازایی

همانطورکه گفتیم در کلینیک زنان ما پزشکان حاذق و باتجربه‌ای هستند که می‌توانند درزمینه ناباروری به شما کمک کنند تا هرچه سریع‌تر علت نازایی مشخص‌شده و درمان مناسب شروع گردد. برای ارتباط برقرار کردن با این پزشکان می‌توانید از لینک‌های ارتباطی موجود در سمت چپ صفحه و یا شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما استفاده کنید.

درمان ناباروری توسط یک دکتر خوب برای نازایی

درمان ناباروری بیش از هر چیزی به علت ناباروری بستگی دارد. آسیب‌های ناباروری می‌تواند از طریق داروها و یا برخی تکنیک‌ها و در مواردی با استفاده از برخی جراحی‌ها برطرف شود. به‌هرحال لازم است که برای بهترین تشخیص و درمان به یک دکتر خوب برای نازایی مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.  

جمع‌بندی

همانطورکه ملاحظه کردید بعدازاینکه متوجه شدید دچار مشکلات ناباروری هستید، انتخاب یک دکتر خوب برای نازایی می‌تواند نقش اساسی در تشخیص مشکل شما و درمان آن داشته باشد. بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم برای چنین مسئله مهمی باید تحقیقات درستی انجام دهید و به‌اندازه کافی وقت بگذارید.

شما می توانید از طریق تلفن های تماس موجود در سایت با کلینیک دکتر روشن تماس حاصل نمایید و از مشاوره های رایگان بهترین متخصصین زنان و زایمان در جهت اطمینان خاطر یافتن سریعتر از شرایطتتان تا زمان مراجعه به کلینیک استفاده نمایید.