درمان خانگی زگیل تناسلی

شما با انجام درمان خانگی زگیل تناسلی میتوانید، با بالا بردن مقاومت سیستم ایمنی بدن از بروز چنین احتمالاتی جلوگیری کنید.لطفا با مطالعه ادامه مقاله دانش خود را در رابطه با درمان خانگی زگیل تناسلی افزایش دهید.

 

درمان خانگی زگیل تناسلی

 

 

 

 

 

 

درمان خانگی زگیل تناسلی

 

 

 

 

درمان خانگی زگیل تناسلی

 

درمان خانگی زگیل تناسلی

این موضوع در نظر بگیرید که درمان خانگی زگیل تناسلی را مکملی در کنار درمان پزشکی بدانید. شما با مراجعه به پزشک متخصص می‌توانید در مورد آن مشورت بگیرید. درمان خانگی زگیل تناسلی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود تا بتواند در مقابل ویروس مقاومت بهتری داشته باشد. ما در این مقاله به روش های درمان خانگی زگیل تناسلی می‌پردازیم.

 چای سبز

چای سبز تاثیر بسیار مثبتی بر روی زگیل تناسلی دارد. با استفاده از عصاره چای سبز، پمادی به نام veregen ساخته می شود که با تجویز پزشک در دسترس عموم قرار دارد. بهتر است عصاره چای سبز  را با روغن نارگیل مخلوط کنید و با قطره چکان روی زگیل بریزید.

 روغن درخت چای

روغن درخت چای در کنار مزیت درمان زگیل تناسلی می تواند در درمان قارچ های پوستی و سایر ارگانیسم‌ها از جمله شپش سر مفید واقع شود. برای بهبود زگیل تناسلی با استفاده از روغن درخت چای می توانید یک قطره رقیق شده آن را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و به صورت مستقیم روی زگیل اعمال بزنید. ممکن است عده‌ای به عصاره روغن درخت چای حساسیت داشته باشند.

برای این کار لطفاً مقداری روغن را روی پوست خود ریخته و بعد از ۲۴ ساعت در صورت عدم مشاهده علائمی می توانید از روغن درخت چای برای درمان ویروس HPV استفاده کنید. خانم ها دقت کنند که این روغن را در داخل دهان یا واژن استفاده نکنند، چرا که احتمال التهاب ناحیه وجود دارد. روغن درخت چای با ایجاد سوزش و التهاب باعث کاهش سایز زگیل تناسلی می شود.

 سیر

 تحقیقات اخیر نشان می دهد عصاره سیر می‌تواند تاثیرات مثبتی روی زگیل تناسلی داشته باشد، خصوصاً در دوران بارداری. عصاره سیر را می توانید به صورت مستقیم روی زگیل تناسلی استفاده کنید. همچنین می توانید عصاره سیر را با روغن مخلوط کنید و روی زگیل بزنید.

 سرکه سیب

 یکی دیگر از روش های درمان خانگی زگیل تناسلی استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب با دارا بودن حالت اسیدی، گزینه خوبی برای از بین بردن ویروس است. برای این کار می‌توانید پنبه را به سرکه آغشته کنید و روی زگیل بمالید.

 درمان خانگی زگیل تناسلی با استفاده از سبزیجات

 سبزیجات تازه سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند، که می تواند به بهبود زگیل تناسلی کمک کنند. این سبزیجات عبارتند از کلم، کلم بروکلی، جوانه های بروکسل و گل کلم. این سبزیجات با موادی که دارند می‌توانند باعث روشنی رنگ زگیل‌ها شوند.

 استفاده از پودر موبر

یکی از روش‌هایی که می‌تواند بسیار نقش موثری در از بین بردن زگیل تناسلی داشته باشد استفاده از پودر موبر است. پودرهای موبر به دلیل ساختار خاصی که دارند می توانند اقدام به سوزاندن زگیل تناسلی کنند. این پودر ممکن است برای عده ای ایجاد حساسیت کند، به همین دلیل به کسانی که حساسیت پوستی دارند پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است باعث تشدید قسمت آسیب دیده شود.

 استفاده از آلوئه‌ورا

خواص فوق العاده آلوئه‌ورا زبانزد خاص و عام است. این گیاه با داشتن عصاره بسیار قوی با قابلیت ترمیم برای زخم و قسمت‌های آسیب دیده بسیار مفید است. آلوئه‌ورا می تواند زگیل تناسلی را در همان ابتدای کار درمان کند. از عصاره آلوئه‌ورا روی زخم باز استفاده نکنید.

 روغن کرچک

 روغن کرچک با خاصیت ضد التهابی می تواند در درمان زگیل تناسلی کمک شایانی کند. مقداری روغن کرچک را روی محل مورد نظر مالیده و بعد از چند دقیقه محل را شسته و خشک کنید.

 تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی

 

      • طبق تحقیقات سایت های معتبر پزشکی فردی که مبتلا به زگیل تناسلی می شود به شدت بدنش تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد. این موضوع را بدانید که شرایط روحی و جسمی شما در بهبود این بیماری بسیار موثر است.
      • سعی کنید از عوامل استرس زا دوری کنید
      • از مصرف سیگار بپرهیزید
      • از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید، مانند غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان( گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل، زغال اخته)
      • استفاده از اسفناج و کلم بروکلی
      • غلات، بادام، لوبیا، گوشت لخت

سعی کنید از مصرف غذاهای زیر اجتناب کنید

غذاهای آلرژی زا، لبنیات، سویا ،ذرت، نان سفید و ماکارونی، گوشت قرمز، کافئین

این را بدانید که از بین بردن زگیل تناسلی به معنای از بین رفتن ویروس در بدن نیست و ممکن است دوباره  عود کند.

مراجعه به پزشک

ممکن گاهی اوقات درمان های خانگی زگیل تناسلی جواب مطلوبی ندهد. شما در صورت داشتن علائم گفته شده باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورت داشتن علائم حاد و پرخطر پزشک به درمان های زیر روی می آورد:

تجویز دارو: پزشک با توجه به شرایط بیمار داروی مناسب (پماد و کرم) را تجویز می کند.

جراحی زگیل: در صورتی که داروها جوابگوی درمان نباشند پزشک با استفاده از جراحی اقدام به برداشتن زگیل تناسلی می کند. الکتروکاتری، لیزر درمانی، کرایوتراپی، برش زگیل زیر مجموعه روش های جراحی برای درمان زگیل تناسلی هستند.

برش زگیل: پزشک با استفاده از ابزار پزشکی اقدام به برداشتن زگیل می کند. برای این کار از بی حسی موضعی استفاده می کند.

الکتروکاتری: یکی دیگر از روش های برداشت زگیل الکتروکاتری است. در این روش با استفاده از برق زگیل سوزانده می شود..

کرایوتراپی: یکی از بهترین روش های درمان کرایوتراپی است.در این روش با استفاده از نیتروژن مایع اقدام به فریز کردن زگیل می کنند.

لیزر درمانی: در روش لیزر درمانی برای درمان گسترده زگیل استفاده می شود. در این روش از لیزر مونالیزا برای درمان زگیل استفاده می شود.لیزر درمانی کم خطرترین روش درمانی زگیل است.

سخن آخر