عمل زیبایی بیکینی چیست

پاسخ کوتاه به سؤال عمل زیبایی بیکینی چیست این است که هر نوع عمل زیبایی که بتواند ناحیه بیکینی را جوان‌تر و نقایص آن را برطرف کند، عمل زیبایی بیکینی نام دارد. در طی سال‌های اخیر محبوبیت روش‌های جوان‌سازی واژن بسیار افزایش یافته است و بیشتر متقاضیان انجام این کار که عمل زیبایی بیکینی را در یک مرکز تخصصی معتبر انجام داده‌اند، از آن راضی هستند.

تبحر و تخصص انجام دهنده این عمل زیبایی یعنی متخصص زنان و زیبایی بسیار مهم است که بتواند بهترین روش را با مهارت بالا برای زیباسازی این ناحیه انجام دهد و برای این کار از دستگاه‌های به روز و مجهز، محیط استریل و تکنیک مناسب استفاده کند. در صورتی که به یک فرد غیر متخصص یا مرکز نامعتبر برای انجام این عمل مراجعه کنید، می‌تواند عوارض ناگواری از جمله خونریزی، عفونت، اسکارهای بدشکل، آسیب‌های عصبی و کاهش لذت جنسی و یا آثار مخرب بر باروری فرد داشته باشد.

عمل زیبایی بیکینی چیست

عمل زیبایی بیکینی چیست؟

بسیاری از زنان به دلایل مختلف اعم از رابطه جنسی زیاد، زایمان، اضافه وزن و… از شکل، وضعیت و اندازه واژن خود احساس ناراحتی یا درد می‌کنند. درد مزمن لگن ناشی از مشکلات به وجود آمده در بیکینی یک مشکل بسیار واقعی و اغلب پنهان است.

برخی دیگر از خانم‌ها هستند که از ظاهر اندام تناسلی خود ناراضی هستند. به‌عنوان‌مثال ممکن است ناحیه بیکینی آن‌ها بسیار گوشتی یا حجیم شده باشد و یا فقط شکل مناسب خود را از دست ‌داده باشد. جوان‌سازی واژن یا عمل زیبایی بیکینی به‌عنوان جراحی پلاستیک ناحیه تناسلی زنان و واژن شناخته می‌شود که یک اصطلاح گسترده است و چندین نوع مختلف از روش‌های زیبایی بیکینی را پوشش می‌دهد.

به‌طور دقیق، دنیای بالینی از این اصطلاح برای توصیف روش‌هایی استفاده می‌کند که به اصلاح مسائل مربوط به کانال واژن می‌پردازد، اما بسیاری از عمل‌های دیگر مانند لابیاپلاستی که بیشتر با هدف زیبایی انجام می‌شوند نیز اغلب با آن همراه است.

عمل زیبایی بیکینی برای چه افرادی مناسب است؟

مسائل مربوط به آناتومی جنسی زنان به‌طورکلی به دو دسته عملکرد واژن و ظاهر بیکینی تقسیم می‌شوند و ممکن است از هر دو نظر به‌مرورزمان مشکلاتی برای خانم‌ها ایجاد شود؛ بنابراین این عمل برای بسیاری از خانم‌ها می‌تواند کاربرد داشته باشد؛ اما افرادی که بیشترین نیاز را به عمل زیبایی بیکینی دارند، عبارت‌اند از:

  • اولین نامزد‌های خوب برای واژینوپلاستی یا عمل زیبایی بیکینی کسانی هستند که به دلایلی متوجه شده‌اند که ماهیچه‌های واژن آن‌ها از بین رفته است. این شرایط ممکن است درنتیجه افزایش سن و کاهش استروژن مرتبط با آن ایجاد شده باشد که باعث سستی و نازک شدن پوست می‌شود. گاهی نیز در اثر زایمان این اتفاق برای یک خانم رخ می‌دهد.
  • عمل زیبایی بیکینی همچنین برای افرادی که دیگر در طول رابطه جنسی مانند گذشته احساس لذت نمی‌کنند یا می‌خواهند شکل قسمت‌های گوشتی فرج را ازنظر ظاهری چه به دلایل زیبایی و چه به دلیل ایجاد ناراحتی هنگام نشستن یا ورزش بهبود بخشند، مفید است.
  • برخی از زنان هم بعد از گذشت زمان نامشخصی متوجه می‌شوند که اندام تناسلی آن‌ها بسیار حجیم شده است و این مناطق بیش‌ازحد با لباسشان اصطکاک داشته و ضمن اذیت کردنشان، ظاهر نازیبایی ایجاد می‌کند که اجازه پوشیدن لباس‌های تنگ یا لباس‌خواب را به آن‌ها نمی‌دهد. عمل زیبایی بیکینی می‌تواند این‌طور نواقص را نیز به‌خوبی برطرف کند.

در عمل زیبایی بیکینی چه مواردی اصلاح می‌شود؟

بعد از پاسخ به سؤال عمل زیبایی بیکینی چیست شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که دقیقاً چه مواردی با این عمل اصلاح می‌شود؟ شما برای انجام عمل زیبایی بیکینی باید با متخصص زنان خود و متخصص زیبایی انجام دهنده این عمل مشورت کنید؛ زیرا تکنیک‌های مختلفی برای انجام عمل زیبایی بیکینی وجود دارد که هرکدام با هدف خاصی انجام می‌شوند. ازجمله مواردی که با این نوع عمل می‌تواند برطرف شوند، عبارت‌اند از:

از بین بردن شلی واژن

از بین رفتن قابلیت ارتجاعی در کانال واژن با انجام واژینوپلاستی قابل ترمیم و بهبود است. درواقع واژینوپلاستی عضلات جدا شده را به هم نزدیک می‌کند و پوست مخاط اضافی از پشت واژن را بر می‌دارد. این عمل معمولاً منجر به تنگ شدن کانال واژن با تن ماهیچه‌ای قوی می‌شود.

پرینوپلاستی نیز نوعی عمل زیبایی بیکینی است که می‌تواند به از بین رفتن قابلیت ارتجاعی دریچه واژن کمک کند. به‌عنوان‌مثال پارگی یا بریدگی هنگام زایمان در این ناحیه می‌تواند دهانه واژن را بزرگ‌تر از حالت طبیعی کند و لذت رابطه یا زیبایی ظاهری آن را کاهش دهد. پرینوپلاستی روشی است که با تغییر شکل در ناحیه بین دهانه واژن و مقعد و سفت کردن آن، این مشکل را حل می‌کند.

جلوگیری از نشت ادرار

بر اساس تحقیقات، بی‌اختیاری ادرار در زنان دو برابر مردان اتفاق می‌افتد، زیرا اتفاقاتی مانند بارداری، زایمان و یائسگی بر ناحیه لگن تأثیر بسزایی می‌گذارند. برخی از تکنیک‌های عمل زیبایی بیکینی به‌طور هم‌زمان می‌تواند این مسئله را نیز تا حد زیادی حل نماید.

اصلاح شکل لابیا‌های کشیده شده یا بزرگ

اندازه و شکل لابیا (پره‌های خارجی واژن) در هر زن متفاوت است. برخی از زنان بعد از سال‌ها داشتن فعالیت جنسی متوجه می‌شوند که لب‌های خارجی واژن آن‌ها نسبت به قبل تغییر شکل داده است. به‌عنوان‌مثال آویزان هستند یا با افزایش سن بزرگ‌تر شده‌اند. بسیاری از خانم‌هایی که با این مسئله روبرو می‌شوند علاوه بر عنصر زیبایی، هنگام مقاربت، دوچرخه‌سواری یا هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ یا کت‌وشلوار نیز احساس ناراحتی می‌کنند. لابیا پلاستی نوعی عمل زیبایی بیکینی است که می‌تواند این مشکل را به‌خوبی برطرف کند.

از بین بردن پوست اضافی در اطراف هود کلیتورال

روش لابیاپلاستی اغلب علاوه بر اصلاح لابیا‌ها به‌صورت ترکیبی با کاهش هود کلیتورال انجام می‌شود که به معنی برداشتن پوست اضافی اطراف کلیتوریس است.

از بین بردن برجستگی یا شل شدگی مونس

ناحیه بالای استخوان شرمگاه مونس نامیده می‌شود و در وسط آن کلودر کلاه است که کلیتوریس را می‌پوشاند. در زیر این قسمت، مجرای ادرار و زیر آن دهانه واژن قرار دارد. مونس پلاستی یک عمل زیبایی بیکینی است که برجستگی یا شل شدگی این ناحیه را برطرف می‌کند. به دلیل افزایش سن، زایمان یا تغییر وزن، این قسمت به مرور تغییر شکل می‌دهد که بر ظاهر لباس‌هایی که به تن می‌کنید و همچنین بر کیفیت رابطه جنسی و ادرار تأثیر می‌گذارد.

آیا برای زیبایی بیکینی جراحی تنها گزینه است؟

درحالی‌که جراحی برای بسیاری از بیمارانی که مایل به بهبود اندام تناسلی خود هستند بسیار مؤثر بوده است، اما تنها گزینه نیست. بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند که این کار را با استفاده از تکنیک‌های غیرتهاجمی مانند لیزر و امواج فرکانس رادیویی انجام دهند که به لیفت ناحیه بیکینی و افزایش تولید کلاژن در آن کمک می‌کند.

تزریق پرکننده‌های اسید هیالورونیک که اغلب برای جوان‌سازی صورت استفاده می‌شوند نیز می‌توانند برای بزرگ کردن لابیا‌های کوچک و نامتناسب استفاده شوند و حجم بیشتری را در این ناحیه ایجاد کنند که درنتیجه ظاهر بیکینی جوان‌تر خواهد شد.

مزیت درمان‌های غیرتهاجمی این است که زمان استراحت مورد نیاز معمولاً بسیار کوتاه است و یا اصلاً نیازی به استراحت نیست. بااین‌حال، همه این روش‌ها برای هر فردی مناسب نیستند و نتایج آن‌ها نیز دائمی نخواهند بود.

آیا نتایج عمل زیبایی بیکینی به روش جراحی دائمی است؟

به‌طورکلی نتایج حاصل از جراحی واژن دائمی است، اما این موضوع نمی‌تواند از روند پیری و افزایش سن خانم‌ها جلوگیری کند؛ بنابراین با بالغ شدن یک زن، درست مانند سایر قسمت‌های بدن، ممکن است اندام تناسلی نیز تغییر کند. به‌عنوان‌مثال ممکن است چاق‌تر یا شل‌تر شوند. در این صورت فرد می‌تواند بعد از مشورت با پزشک خود مجدداً از برخی روش‌ها استفاده نماید.

خطرات عمل زیبایی بیکینی چیست ؟

تکنیک‌های مختلفی برای جراحی زیبایی بیکینی و دستگاه‌های بسیار متعددی برای انجام روش‌های غیرتهاجمی زیبایی این ناحیه وجود دارند و مشخص نیست هرکدام از آن‌ها ممکن است خطری ایجاد کنند یا خیر؟ به‌طورکلی همه این روش‌ها ایمن هستند، اما ازآنجایی‌که شرایط هر فرد متفاوت است شما باید قبل از انجام هرکدام از این عمل‌های زیبایی با یک متخصص زنان خوب و یک متخصص زیبایی باتجربه در این زمینه مشورت کنید.

در مورد روش‌های جراحی ذکر این نکته نیز لازم است که برخی از آن‌ها با بی‌حسی موضعی و برخی دیگر با بیهوشی کامل انجام می‌شوند و وجود دارند. برای جلوگیری از هرگونه عوارض ناخواسته مانند بدشکلی واژن، عفونت و … باید برای انجام این عمل زیبایی حتما به یک مرکز تخصصی زیبایی مجهز و معتبر مراجعه نمایید.

سخن آخر

همان‌طورکه ملاحظه کردید پاسخ واحدی برای سؤال عمل زیبایی بیکینی چیست وجود ندارد و زیبایی بیکینی تحت گروهی از عمل‌های زیبایی انجام می‌شود. درواقع می‌توان گفت هر روشی چه از نوع جراحی و چه غیر جراحی که بتواند به نوعی مشکلات ظاهری و پزشکی بیکینی را برطرف کند و ظاهری زیباتر و جوان‌تر به ناحیه بیکینی بدهد، عمل زیبایی بیکینی محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه مشکلات متعددی در این ناحیه ایجاد می‌شود، تکنیک‌های مختلفی ازجمله واژینوپلاستی، لابیا پلاستی و… برای زیبایی بیکینی وجود دارد که پزشک متخصص بهترین روشی که شما نیاز دارید را برایتان مشخص کرده و انجام می‌دهد.

بسیار مهم است که برای انجام این عمل‌های زیبایی به مراکز تخصصی زیبایی معتبر مراجعه کنید و در محیطی استریل توسط متخصصی ماهر این کار انجام شود تا از عوارضی مانند خونریزی، عفونت، اسکار، مشکلات جنسی و باروری جلوگیری شود.