زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟

زگیل تناسلی در زنان به دلیل افزایش ریسک سرطان دستگاه تناسلی و انتقال سریع و آلوده کردن اطرافیان و خانواده و شریک جنسی، نیاز به درمان سریع و به موقع دارد و بی توجهی به این علائم در آینده منجر به این می شود که شما حتی نتوانید فرزند خود را به روش طبیعی به دنیا بیاورید. چرا که جنین نیز مبتلا می شود. بنابراین با توجه به این شرایط قطعا سوالی ذهن شما را درگیر کرده است : زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟

زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟

بنابراین جهت پاسخ به این سوال و توضیحات تکمیلی درمورد زگیل تناسلی زنان، با کلینیک زنان زایمان ما همراه باشید.

علائم زگیل تناسلی در زنان

چه موقع به متخصص زنان زایمان مراجعه شود؟

تشخیص زگیل تناسلی در زنان

تست پاپ اسمیر در تشخیص زگیل تناسلی زنان

تست HPV در تشخیص زگیل تناسلی زنان

داروها در درمان زگیل تناسلی زنان

عمل جراحی برای از بین بردن زگیل تناسلی

جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی زنان

شما می توانید از طریق تلفن های تماس موجود در سایت با کلینیک زنان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره های رایگان بهترین متخصصین زنان و زایمان در جهت اطمینان خاطر یافتن سریعتر از شرایطتتان تا زمان مراجعه به کلینیک استفاده نمایید.

برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های زنان و زایمان و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی و ارتباط با پزشک و بیان سوالات ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی ما شوید و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

زگیل  تناسلی یک عفونت منتقله از راه های مقاربتی است. این موارد می توانند در دستگاه تناسلی یا اطراف آن ایجاد شوند و ممکن است به صورت برجستگی  هایی به رنگ تیره و مشابه گل کلم روی آلت تناسلی مشاهده شود.

این زگیل ها در نتیجه عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. افرادی که به این ویروس مبتلا هستند می توانند آن را از طریق رابطه جنسی واژینال ، مقعد یا دهان منتقل کنند.

زگیل های تناسلی می توانند ناراحتی ایجاد کنند ، اما به مشکلات سلامتی دیگری منجر نمی شوند و سریعتر باید با مراجعه به متخصص زنان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

پزشک می تواند برای تسکین علائم شما درمان هایی را تجویز کند و همچنین می تواند زگیل ها را برطرف کند و اتفاقا مهم ترین دغدغه افراد مبتلا این است که زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟

علائم زگیل تناسلی در زنان

هرکسی می تواند به زگیل تناسلی مبتلا شود. در زنان ، زگیل های تناسلی می توانند در بعضی نواحی یا اطراف آن ایجاد شوند. مثل نواحی :

واژن

دهانه رحم

مقعد

ناحیه کشاله ران

از آنجا که ویروس می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی گسترش یابد ، زگیل ها همچنین می توانند در لب ها ، دهان و گلو ظاهر شوند.

زگیل های تناسلی معمولاً همرنگ پوست فرد یا کمی تیره هستند. برجستگی ها ممکن است صاف یا بزرگ باشند. همچنین ، می توانند خیلی کوچک باشند که نمی توان بدون معاینه دقیق متوجه آنها شد.

اغلب ، زگیل های تناسلی علائمی ایجاد نمی کنند. با این حال ، آنها می توانند با موارد زیر رخ دهند:

خارش

سوزش

حساسیت یا درد

خون ریزی

چه موقع به متخصص زنان زایمان مراجعه شود؟

زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟

هنگامی که فردی متوجه زگیل تناسلی خود می شود ، باید به کلینیک زنان زایمان و بهترین متخصص زنان برای تشخیص و درمان مراجعه کند  و بتواند سوال خود را که زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟ را از او بپرسد.

گاهی اوقات زگیل تناسلی به مرور زمان و خود به خود از بین می روند. با این حال ، درمان به موقع این مشکل می تواند خطر انتقال را کاهش دهد و به کاهش علائم ناخوشایند مانند خارش و درد کمک کند.

تشخیص زگیل تناسلی در زنان

متخصص زنان زایمان معمولاً با معاینه فیزیکی زگیل های دستگاه تناسلی را تشخیص می دهند. اگر زگیل ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند ، برای دیدن بهتر زگیل ها  از کولپوسکوپی رحم استفاده می کنند و ممکن است برای تجزیه و تحلیل بیشتر نمونه برداری یا بیوپسی انجام دهند.

تست پاپ اسمیر در تشخیص زگیل تناسلی زنان

برای خانم های بالای 30 سال، انجام معاینات منظم لگن و آزمایش پاپ اسمیرمهم است و می تواند به تشخیص تغییرات واژن و دهانه رحم ناشی از زگیل های تناسلی یا علائم اولیه سرطان دهانه رحم کمک کند.

در طی آزمایش پاپ ، پزشک شما از دستگاهی به نام اسپکولوم برای باز نگه داشتن واژن و دیدن محل واژن و رحم (دهانه رحم) استفاده می کند. سپس با استفاده از ابزاری نمونه کوچکی از سلول ها را از دهانه رحم جمع می کند.

تست HPV در تشخیص زگیل تناسلی زنان

فقط چند نوع HPV دستگاه تناسلی با سرطان دهانه رحم ارتباط دارند. نمونه ای از سلول های دهانه رحم ، که در طی آزمایش پاپ آزمایش گرفته شده است ، می تواند برای این گونه های HPV سرطانزا آزمایش شود.

این تست به طور کلی برای خانم های 30 سال به بالا اختصاص داده شده است. ولی برای زنان جوان  مفید نیست زیرا برای آنها HPV معمولاً بدون درمان و به کمک سیستم ایمنی بدن از بین می رود.

پس از تشخیص این مشکل و بررسی شدت زگیل تناسلی، وقت پاسخ به این سوال است : زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟

پس در ادامه جهت آشنایی با درمان های زگیل تناسلی با کلینیک زنان ما همراه باشید.

زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟

توجه کنید که راه قطعی برای ریشه کن کردن سریع این ویروس وجود ندارد. در اصل همه چیز مستقیما به سیستم ایمنی بدن شما بستگی دارد. بنابراین تمامی این روش ها می تواند برای شما درمانی قطعی مطرح شود به شرطی که سیستم ایمنی بدن شما به مرور با این ویروس مقابله کند.

اگر زگیل برای شما ایجاد درد نکنند ، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اما اگر خارش ، سوزش و درد دارید و یا نگران انتشار زگیل هستید ، متخصص زنان می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از داروها یا جراحی جلوی شیوع و بدتر شدن بیماری را بگیرید.

با این حال ، زگیل ها اغلب پس از درمان برمی گردند و هیچ درمانی برای خود ویروس وجود ندارد. اما به سه دلیل این زگیل ها را درمان می کنیم:

1.رفع ظاهر بد زگیل های تناسلی و رفع مزاحمت آنها هنگام از بین بردن موی زائد و ادرار و اینکه اگر زگیل ها درمان نشوند بزرگتر شده و عود می کنند.

2. وود ضایعات، انتقال این ویروس به شریک جنسی را سریعتر می کند.

3.دلیل مهمتر اینکه حذف این ضایعات کمکی به سیستم ایمنی بدن محسوب می شود و با تخریب زگیل ها، سلول هایی که به ویروس آغشته هستند از بین می روند و دفاع و پاکسازی موثرتری صورت می گیرد.

انواع درمان های موجود در زگیل تناسلی زنان به شرح زیر است:

داروها در درمان زگیل تناسلی زنان

داروهای زگیل تناسلی که می تواند مستقیماً روی پوست شما اعمال شود شامل موارد زیر است:

امی کیمود (آلدارا ، زایکلارا) :  این کرم توانایی سیستم ایمنی بدن شما را در از بین بردن زگیل های تناسلی تقویت می کند. وقتی کرم روی پوست شما است از تماس جنسی خودداری کنید.

یکی از عوارض احتمالی آن قرمزی پوست است. سایر عوارض جانبی ممکن است شامل تاول ، بدن درد  ، سرفه و خستگی باشد.

پودوفیلین و پودوفیلوکس (کندیلوکس): پودوفیلین یک رزین گیاهی است که بافت زگیل تناسلی را از بین می برد. پزشک شما از این محلول استفاده می کند. Podofilox حاوی همان ترکیب فعال است ، اما شما می توانید آن را در خانه نیز استفاده کنید.

هرگز از پودوفیلوکس به صورت داخلی استفاده نکنید. علاوه بر این ، این دارو برای استفاده در دوران بارداری توصیه نمی شود. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست ، زخم یا درد باشد.

اسید تری کلرواستیک. این روش درمانی شیمیایی زگیل های دستگاه تناسلی را می سوزاند ، و می تواند برای زگیل های داخلی مورد استفاده قرار گیرد. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست ، زخم یا درد باشد.

عمل جراحی برای از بین بردن زگیل تناسلی

ممکن است برای برداشتن زگیل های بزرگتر و زگیل هایی که به داروها جواب نمی دهند یا در صورت بارداری ، زگیل هایی که کودک شما می تواند در حین زایمان در معرض آن قرار گیرد ، به جراحی نیاز داشته باشید. گزینه های جراحی عبارتند از:

انجماد با نیتروژن مایع (سرما درمانی) :  انجماد با ایجاد تاول در اطراف زگیل شما کار می کند. با بهبود پوست ، ضایعات ضعیف می شوند و باعث می شوند پوست جدیدی ظاهر شود. ممکن است لازم باشد تحت نظر بهترین متخصص پوست یا متخصص زنان زایمان این نوع درمان را تکرار کنید. عوارض اصلی شامل درد و تورم است.

برق که در این روش از جریان الکتریکی برای سوختن زگیل استفاده می شود. بعد از عمل ممکن است مقداری درد و تورم داشته باشید.

برداشتن با جراحی پزشک شما ممکن است از ابزار خاصی برای قطع زگیل استفاده کند. برای این روش درمانی به بی حسی موضعی یا عمومی نیاز دارید و ممکن است بعد از آن درد داشته باشید.

درمان های لیزری این روش ، که از یک پرتوی شدید نور استفاده می کند ، می تواند گران باشد و معمولاً فقط برای زگیل های وسیع و مقاوم به درمان اختصاص دارد. عوارض جانبی می تواند شامل زخم و درد باشد.

جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟

استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را کاهش می دهد. با این حال ، کاندوم کل ناحیه تناسلی را پوشش نمی دهد و بنابراین ممکن است به طور کامل در برابر انتقال HPV محافظت نکند.

تزریق واکسن HPV (واکسن گارداسیل)همچنین می تواند در برابر انواع ویروسی که می تواند باعث زگیل های تناسلی یا سرطان دهانه رحم شود محافظت می کند.

واکسیناسیون HPV برای همه کودکان در 11 یا 12 سالگی و برای همه زنان در سنین 13-26 سال توصیه می شود. اما برای زنان باردار توصیه نمی شود.

قطع سیگار همچنین می تواند خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را کاهش دهد.

بنابراین در پاسخ به سوال زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟ باید گفت ضایعات زگیل تناسلی درمان قطعی دارند اما خود ویروس ریشه کن نمی شود و ممکن است پس از درمان زگیل با فعالیت ویروس ها، زگیل تناسلی دوباره ایجاد شود.

اگر زگیل تناسلی با روش های گفته شده به موقع درمان نشود، احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم وجود دارد. بنابراین پس از تشخیص، سریعا نسبت به درمان اقدام کنید. به منظور جلوگیری از ابتلا به این ویروس و همچنین ابتلای خفیف به این ویروس بر اساس تجویز بهترین متخصص زنان زایمان، واکسن گارداسیل را از دست ندهید.