026-32756535-6
علائم شروع زایمان
زنانی که برای اولین بار باردار می‌شوند معمولاً نگران شروع زایمان خود هستند. ممکن است هر انقباضی را به عنوان شروع زایمان فرض کنند و سریع به بیمارستان مراجعه کنند. با شناختن علائم شروع زایمان که در کلاس‌های آمادگی برای زایمان آموخته‌اید یا پزشک برای شما توضیح داده است، می‌توان از نگرانی‌های زایمان کم کرد. مادر باید بداند که معمولاً از زمان شروع علائم زایمان تا زایمان، ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. برخی از علائم نشان‌دهندۀ شروع فرایند زایمان در زیر آمده است:
انقباضات زایمان: انقباضات رحم، اولین و واضح‌ترین نشانۀ شروع زایمان است. این انقباض‌ها مانند دردهای شدت‌یافتۀ عادت ماهانه است. احتمالاً انقباضاتی را در طول بارداری و به خصوص در اواخر آن داشته‌اید که این انقباضات بدون درد در طول بارداری، انقباضات براکستون هیکس (braxton hicks) نامیده می‌شود و در واقع نشانۀ زایمان به حساب نمی‌آید. وقتی این انقباض‌ها منظم و شدت آنها بیشتر شده باشد و بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد، می‌تواند نشان‌دهندۀ شروع فاز اول زایمان باشد. با پیشروی زایمان، تعداد انقباض‌ها بیشتر، طولانی و قوی‌تر می‌شود. تا زمانی که هر انقباض ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول ‌کشید و فاصله بین هر انقباض به پنج دقیقه رسید، شما وارد فاز اول زایمان شده‌اید و بهتر است به بیمارستان مراجعه کنید. نیازی نیست نگران باشید، زیرا تا خارج شدن نوزاد هنوز چند ساعت فرصت دارید.
کرج - طالقانی جنوبی - نرسیده به میدان هفت تیر - نبش خیابان قیام - ساختمان مهدی (بانک سرمایه) - واحد 204
26546739 - 09120202936
info@domain.com
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به دکتر مریم غلامپور قوام آبادی می باشد.
طراحی سایت : ایران طراح